تولید محتوا در اینستا
تولید محتوا در اینستا
تولید محتوا در اینستا | خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای
آشنایی با اصول تولید محتوا در اینستاگرام کلید موفقیت در این شبکهٔ اجتماعی است. اگر اینستاگرام را همین حالا باز کنید و به اکسپلور سر بزنید، با پیجها، بلاگرها و فروشگاههای اینستاگرامی زیادی مواجه میشوید.
هر کدام از آنها با هدفی متفاوت، محتواهای مختلفی منتشر میکنند تا بتوانند جایگاه خوبی میان مشتریان کسب کنند. یکی بهدنبال فروش محصولات و کسب درآمد است و دیگری با تولید محتواهای ویدیویی آموزشی، سعی میکند به یک بلاگر معروف تبدیل شود.
در این مقاله، قرار است مراحل تولید محتوا در این پلتفرم جذاب را با شما در میان بگذاریم و سپس چند ایده برای تولید محتوا را هم با شما در میان بگذاریم؛ بنابراین تا انتهای مقاله با همراه باشید.
منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟
اگر این سؤال را از دوستان و اطرافیانتان بپرسید، احتمالاً با یک جملهٔ ساده مثل «پست بگذارید و فعال باشید.»، جواب شما را میدهند.
اما این تمام ماجرا نیست! شما باید برای تهیه و انتشار محتوا برنامه داشته باشید، مخاطب خود را بشناسید و چیزی را ارائه کنید که او نیاز دارد. در واقع، شما برای اینکه از این شبکهٔ اجتماعی بهره ببرید، باید با اصول بازاریابی محتوا در اینستاگرام آشنا باشید.
حالا که فهمیدید تولید محتوا فقط به معنای گذاشتن پست و استوری بیهدف نیست، بیایید اصول و مراحل تولید محتوا در این پلتفرم را با یکدیگر بررسی کنیم.
چگونه در اینستاگرام، تولید محتوا کنید؟
بعد از اینکه اکانت اینستاگرام خود را به اکانت بیزینسی تبدیل کردید، مراحل زیر را دنبال کنید:
۱- هدفتان را مشخص کنید
اگر هدف از فعالیت در اینستاگرام را از بعضی از کسبوکارها بپرسید، احتمالاً میگویند:
«همه در اینستاگرام حضور دارند؛ چرا ما نباشیم؟»
شما مثل آنها نباشید! برای شروع فعالیت در این شبکهٔ اجتماعی، باید هدفتان را قبل از هر کاری مشخص کنید. رشد مخاطبها، ایجاد یک شبکه از مشتریها و تعامل بیشتر با مشتریان از جمله اهداف تولید محتوا در اینستاگرام هستند. بعضی از کسبوکارها و سازمانهای بزرگ هم با هدف افزایش ترافیک و جذب مشتری راغب (لید) بیشتر سراغ اینستاگرام میروند.
۲- موضوع محتوا را انتخاب کنید
باید بدانید که راجع به چه موضوعی، میخواهید محتوا تولید کنید؟ آیا عکاس هستید و دوست دارید عکسهایتان را منتشر کنید؟ یا یک فروشگاه اینترنتی دارید و برای فروش بیشتر به اینستاگرام احتیاج دارید؟
هر هدفی که دارید، بهتر است یک موضوع را انتخاب کنید و طبق آن پیش بروید. پیجهای اینستاگرامی موفق علاوه بر انتخاب موضوع واحد، یک پالت رنگی خاص و مرتبط با برند خود هم انتخاب میکنند.
۳- مخاطبتان را بشناسید
شما برای مخاطبها و مشتریهای کسبوکارتان محتوا تولید میکنید. نیاز و خواستهٔ مخاطبِ هدف سنگ زیربنای استراتژی بازاریابی محتوای شما در اینستاگرام است. اگر کاربرهای اینستاگرام از پستهای شما استفاده نکنند، محتوای شما به درد نمیخورد و به هدفتان هم نمیرسید.
برای شناخت مخاطبها میتوانید از قسمت اینسایت اینستاگرام کمک بگیرید. در این بخش، میتوانید سن، جنسیت، محل زندگی و زمان فعالیت آنها را ببینید.
با اسکرول در صفحهٔ فالوورها هم میتوانید به اطلاعات خوبی برسید. چه کسانی بیشتر با پستهای شما تعامل دارند؟ فالوورهای کنونی پیج از چه گروهی هستند؟ علاقهمندی آنها چیست؟ این سؤالها به شناخت بهتر مخاطبان کمک میکنند.
۴- برای تولید محتوا برنامهریزی کنید
هیچ کاری بدون برنامهریزی پیش نمیرود. اگر یک هفته پست بگذارید و دو هفته هیچ موضوعی برای پست گذاشتن نداشته باشید و صفحه را به حال خودش رها کنید، نمیتوانید یک پیج اینستاگرامی موفق داشته باشید.
این مسئله برای فروشگاههای اینترنتی اهمیت بیشتری دارد. برای افزایش فروش و معرفی خودتان به مشتریها، باید طبق روند مشخصی محتوا تولید کنید. در تقویم محتوای اینستاگرام، تاریخهای انتشار محتوا، نوع محتوای هر پست، استوری و کپشن را مشخص کنید.
۵- ابزارهای تولید محتوا را مشخص کنید
بیشتر فروشگاههای اینستاگرامی برای عکاسی و ضبط ویدیو، از گوشی هوشمندشان استفاده میکنند؛ ولی بعد از چند وقت فعالیت در این شبکه اجتماعی، به ابزارهای پیشرفتهتر احتیاج پیدا میکنید. بک دراپ عکاسی، رینگ لایت و نگهدارندهٔ گوشی از جمله ابزارهای سختافزاری تولید محتوا در اینستاگرام هستند.
علاوه بر اینها، اپلیکیشنهای مختلفی مثل کنوا، اینشات و پینترست هم در این مسیر به شما کمک میکنند. بیشتر این اپلیکیشنها برای ویرایش تصویر و ویدیو استفاده میشوند. پینترست بکگراندهای خوبی برای استوریها دارد و با کنوا هم میتوانید تصاویر خارقالعاده و پستهای اسلایدی جذابی درست کنید.
به سختترین مرحلهٔ تولید محتوا یعنی ایده رسیدیم! چند ایدهٔ مختلف را در بخش بعدی مرور میکنیم. برای شروع، یکی از آنها را انتخاب کنید.