اهمیت صفحه درباره ما
خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای
اهمیت صفحه درباره ما
صفحه درباره ما، عموما صفحه ورودی است. صفحه درباره ما با هدف پاسخ به سؤالات و جستجوهایی که در موتورهای جستجو دربارهی کسبوکار شما و همچنین نام تجاری کسبوکار انجام میشود در سایت قرار میگیرد. همین صفحه قادر است رتبه ۱ سرپ را برای شما به ارمغان بیاورد. جدای از این، همانطور که گفته شد خیلی از افراد که وارد سایت شما میشوند برای آِشنایی با شما وارد بخش درباره ما شده و در مورد شما مطالعه خواهند کرد.
شما چندبار قبل از خرید از یک سایت صفحه درباره ما را بررسی کرده اید؟ من که همیشه! مخصوصا اگر برای اولین بار قصد خرید از سایت را داشته باشم. در حوزه سئو نیز ما دو موضوع را در مورد برخود گوگل با این صفحات می دانیم:
اول آنکه صفحه درباره ما در دستورالعمل های رتبه بندی انسانی گوگل به عنوان یکی از صفحات مهم ذکر شده است. یعنی گوگل این صفحه را نیز بهدقت بررسی میکند. گرچه رجیسترهای انسانی تأثیر مستقیمی بر نتایج جستجو ندارند، اما ارزیابی آن ها برای آموزش الگوریتم Google برای رتبه بندی بهتر صفحات استفاده می شود.
دوم آنکه گوگل از اطلاعاتی استفاده می کند که شما در صفحه درباره ی ما خود قرار می دهید. گوگل از اطلاعات تجارت شما برای این استفاده میکند تا جای شما را در پایگاه دانش یا همان knowledge graph خود پیدا کند. بنابراین مهم است که تا آنجا که می توانید جزئیات کسب و کار خود را با بهترین شکل درج کنید.
چطور یک صفحه درباره ما بی نظیر طراحی کنیم؟
برای نگارش محتوای صفحه درباره ما موارد زیر را به ترتیب مطالعه کرده و با توجه به این نکات صفحه خود را بنویسید:
۱) مقدمه جذاب موضوعی همیشه مهم است
از آنجایی که این در مورد هر محتوایی در هر قالبی صدق میکند در محتوای صفحه درباره ما نیز باید این مورد را در نظر بگیرید. با صفحه درباره ما خود مثل یک کارت ویزیت رفتار کنید: مردم باید به محض دیدن آن مایل شوند بیشتر دربارهی شما بدانند. صفحه شما باید چشم نواز و به یاد ماندنی باشد و بهسرعت و در نگاه اول توجه کاربر را جلب کند.
استفاده از داستان سرایی در قسمت درباره ما ترفند خوبی برای معرفی برند شماست. در این داستان میتوانید اهداف و رسالت خود را نیز جای دهید. ایدهی دیگر این است که اولین محتوای این صفحه فیلمی کوتاه دربارهی کسبوکارتان باشد. فیلمی که خیلی خلاصه و جذاب داستان کسبوکار شما را روایت میکند.
۲) کسب و کار خود را به اشخاص معتبر پیوند دهید
گرچه در سئو گفته میشود که از لینک خارجی به سایت های مختلف به صورت فالو استفاده نکنید اما استفاده از لینک خارجی به صورت نوفالو هیچ مشکلی برای سایت شما ایجاد نمیکند. علاوه بر این، به گوگل کمک میکند تا جایگاه شما را در پایگاه دانش خود تثبیت کند. برای مثال شما می توانید به صفحات زیر لینک بدهید (با این صفحات بکلینک ایجاد کنید):
- صفحات شخصی مدیران شرکت در لینکداین
- موارد کلیدی کسب و کار
- همایش هایی که در آن شرکت داشته اید
- برندهایی که با آن همکاری داشته اید
- وبلاگ شخصی
۳) CTA مناسب خود را تعیین کنید
بیشتر صفحه هایی که من تاکنون با آن ها روبرو شده ام با یک مسئله مشترک مواجه هستند و آن این است که معلوم نیست کاربران پس از بازدید از آن قرار است چه کاری انجام دهند. طراحی صفحه، محتوا و همچنین call to action صفحه در نقشه سفرمشتری بسیار مهم هستند و نقش دارند. بسته به ماهیت تجارت خود، یک CTA جذاب در صفحه درباره ما قرار دهید.
این دکمه CTA میتواند شامل موارد زیر باشد:
⦁ بازدید از صفحه خرید
⦁ تماس با ما
⦁ بررسی محصولات
⦁ رزومه مدیران