برندسازی
خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای
- هر چه برند شما قویتر باشد افراد بیشتری به جستجوی نام شما در موتورهای جستجو میپردازند. برای مثال تعداد جستجوی ماهانه عبارت “دیجی کالا” از “فروشگاه اینترنتی” بیشتر است. این خود یک نمره اعتبار برای “دیجی کالا” در نظر گرفته میشود و یک گواهی برای موتورهای جستجو است که افراد، فروشگاه اینترنتی “دیجی کالا” را بر سایر فروشگاههای اینترنتی ترجیح میدهند. بنابراین اگر فردی کلمه فروشگاه اینترنتی را هم جستجو کرد اولین گزینه در صفحه نتایج به او “دیجی کالا” پیشنهاد داده میشود.
همچنین با برندسازی قوی احتمال اینکه افراد بیشتری روی سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو کلیک کنند بالاتر میرود. خود شما وقتی به یک سوپر مارکت میروید و میخواهید برای مثال یک سس کچاپ خریداری کنید آیا ترجیح میدهید یک برند شناخته شده را انتخاب کنید یا برندی که تا به حال اسمش حتی به گوشتان نخورده است؟ این موضوع در فضای آنلاین هم صادق است.
تعامل کاربران با صفحه SERP
- نرخ کلیک (CTR) :
یکی از معیارهایی که گوگل سایتها را بر اساس آن رتبهبندی میکند تعداد کلیک افراد روی نتایج مختلف در SERP است. حتماً برای شما پیش آمده که موضوع خاصی را در گوگل جستجو کنید و در لیست نتایج روی یک گزینه خاص کلیک کنید نه صرفاً نتیجه اول تا سوم.
این به این معنی است که یا شما در جستجوهای گذشتهتان و مراجعه به آن سایت راضی بودهاید و ترجیح میدهید دوباره وارد آن سایت شوید یا سایت مربوطه سایت سرشناسی است و شما دقیقاً به آن سایت احتیاج دارید و یا هر علت دیگری.
اگر افراد بسیاری یک سایت خاص را به سایر سایتهای صفحه نتایج ترجیح دهند آن سایت کم کم رتبه گرفته و به گزینههای برتر SERP صعود میکند. همچنین شما میتوانید با بهرهگیری از کدهای اسکیما و نوشتن عنوان و توضیحات جذاب خود را از بقیه گزینهها در صفحه نتایج جستجو جدا کنید و کلیک بیشتری از کاربران دریافت نمایید.
- نرخ پرش (Bounce Rate) :
همچنین حتماً پیش آمده است که از لیست نتایج وارد یک سایت شده و به دلایل مختلف بدون انجام هیچ اقدامی از آن سایت خارج شوید و روی سایتهای دیگر لیست نتایج کلیک کنید. این برای موتورهای جستجو به این معنا است که سایت اول نیازهای شما را برآورده نکرده و مجبور شدهاید به دنبال نتایج دیگری بگردید. رتبه این دسته از سایتها به مرور در موتورهای جستجو تنزل پیدا میکند.
در واقع مدت زمانی که افراد در سایتهای مختلف میگذرانند خود بیانگر مفید بودن یا نبودن یک سایت برای مخاطبان است. با تولید محتوای مفید و کاربردی ، رابط کاربری زیبا (UI)، تجربه کاربری لذتبخش (UX)، سرعت بارگذاری مناسب سایت ، استفاده از ویدئو در محتوا و… زمان ماندگاری کاربران در سایت خود را بهبود میبخشید.
همچنین همیشه مخاطبان درست را برای سایت خود هدف بگیرید یعنی برای ترافیک بیشتر سعی نکنید سایت خود را روی کلمات کلیدی غیر مرتبط بهینه کنید؛ در این صورت اگر افراد به سایت شما وارد شده و مشاهده کنند سایت شما آنچیزی نیست که وعده دادهاید به سرعت از آن خارج میشوند.
سئوی محلی (Local SEO)
گوگل صفحه نتایج متفاوتی را به هر کاربر بر اساس موقعیت مکانیاش نشان میدهد. مثلاً وقتی یک کاربر کلمه «رستوران» را در گوگل جستجو کند معمولاً به دنبال رستورانی در نزدیکی خود میگردد. پس گوگل رستورانهای نزدیک به او را نمایش میدهد نه رستورانها یک شهر دیگر را.
کارهایی از قبیل قرار دادن آدرس خود در سایتتان یا ثبت مکان کسبوکار خود در نقشه گوگل (Google Maps) به سئوی محلی شما کمک میکند. همچنین اگر کسبوکار محلی دارید و بیشتر خدمت خود را در یک شهر ارائه میدهید استفاده از نام آن شهر به عنوان یک کلمه کلیدی در مطالبتان میتواند مفید باشد.