host چیست؟

خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

هاست چیست : هاست (Host) به معنای میزبانی است و به محیط مجازی گفته میشود که بر روی یک سرور برای سایت ارائه میشود. هاست یا میزبانی وب یک سرویس آنلاین است که به شما امکان می دهد وب سایت یا برنامه وب خود را در اینترنت منتشر کنید هنگامی که برای یک سرویس میزبانی وب ثبت نام می کنید، اساساً فضایی را در یک سرور فیزیکی اجاره می کنید که می توانید تمام فایل ها و داده های لازم برای عملکرد صحیح وب سایت خود را در آن ذخیره کنید.

 

ممکن است بر روی یک سرور از یک تا 400 سرور میزبانی شود. اما تعداد سایت هایی که بر روی سرور قرار می گیرند به قدرت پردازنده، رم، فضای سرور و میزان استفاده این وبسایت از آن بستگی دارد. این میزبانی نیاز به یک برنامه مدیریتی دارد، تا هر کاربر بتواند به صورت جداگانه وب سایت خود را مدیریت کند. در حالت کلی شامل فضای وبسایت یا همان هارد، پایگاه داده و ایمیل باشد و برای سرورهایی که از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند. cPanel یکی از برترین نرم افزارهای شناخته شده در این زمینه می باشد.

 

هاست چیست و چه کاربردی دارد؟ host در زبان خارجی به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته میشود. یک سرور می تواند به چندین قسمت تقسیم شود که به هرکدام از آن هاست گفته می شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وبسایت را میزبانی میکند. پس از راه اندازی یک وبسایت در فضای مجازی بعد از طراحی قالب باید به دنبال خرید هاست مناسب برای خود باشید.

 

منظور از هاست خوب چیست؟

بعد از اینکه متوجه مفهوم هاست شدید باید با توجه به نیاز وبسایت خود از جمله : میزبان پهنای باند، مقدار فضای میزبانی، ram و … یک host با ویژگی های معین از شرکت هاستینگ سرورکلیک را می توانید تهیه کنید. بخش از منابع یک سرو به شما تعلق می گیرد. که می توانید تمام اطلاعات و داده های سایت خود را بر روی آن قرار دهید.

 

هاست بخشی از یک سیستم همیشه روشن و متصل به اینترنت است. اگر برای لحظه ای برای آن مشکلی پیش بیاید. یا اتصال آن به وب قطع شود، وبسایت شما از دسترس کابران خارج میشود و دیگر کسی نمی تواند فضای فعالیت شما را ببیند. در این مقاله از شرکت هاستینگ سرورکلیک به سوالات شما از جمله اینکه هاست چیست، انواع هاست چیست و … برای بسیاری از افرادی که در ابتدای کار با آنها آشنا نیستند پاسخ داده شده است.

به نقل از سایت ویکی پدیا:

هر کامپیوتری می‌تواند یک سرور باشد اما از آنجا که هزینه‌های مورد نیاز برای فراهم کردن تجهیزات و نرم‌افزارهای لازم یا نیروی پشتیبانی برای صاحبان همه وبگاه‌ها به صرفه نیست لذا شرکتهایی این مسئولیت را می‌پذیرند و با فراهم آوردن لوازم کار در سطح وسیع بخشی از فضای دیسک سخت سرورهای خود را به صورت اجاره‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. به این شرکت‌ها که خدمات میزبانی وب یا هاستینگ ارائه می‌کنند در اصطلاح «میزبان» یا «هاست» می‌گویند. سرویسهای میزبانی وب بر اساس نوع سیستم‌عاملی که بر روی سرورها نصب می‌باشد و طبیعتاً نرم‌افزار ها و فایل هایی را که پشتیبانی می‌کنند شاخه بندی می‌شوند. مانند هاست ویندوز یا هاست لینوکس و…

نام هاست چیست؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در هنگام راه اندازی یک سایت باید در نظر داشته باشید، هاست چیست می باشد. طبیعتا برای این که بتوانید اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را در یک فضایی نگه داری کنید، هاست به عنوان یک بستر اینترنتی برای شما بهترین گزینه خواهد بود. در این مقاله از سرورکلیک می خواهیم توضیحات کاملی درمورد مفهوم هاست، انواع هاست، تفاوت آن با سرور، مواردی که باید برای ایجاد یک سایت حرفه ای در نظر داشته باشیم و … توضیح دهیم.

 

شاید خیلی از افراد از دور فکر کنند، که راه اندازی و ایجاد یک سایت کاملا بدون دردسر انجام می شود و هیچ مشکلی نخواهد بود. تا زمانی که شما نتوانید تمام امکانات لازم را برای ایجاد یک سایت داشته باشید، نخواهید توانست به راحتی یک سایت حتی ساده را راه اندازی کنید. شما می توانید با توجه به نوع سایتی که دارید، از کاربردهای هاست برای راه اندازی آن استفاده کنید.