مقایسه دات نت نیوک با وردپرس

خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

و وردپرس هر دو به عنوان بزرگترین CMS در بازار وب شناخته شده‌اند که برای شما امکان حضور در وب و مدیریت محتوا را فراهم می‌کنند. در حال حاضر وردپرس توانسته 45.97٪ کل از 10000 وب سایت برتر را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر وردپرس به‌عنوان پرطرفدارترین و محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان محسوب می‌شود. با استفاده از وردپرس می‌توانید وب سایت‌های شرکتی، شخصی، دایرکتوری، فروشگاه اینترنتی و… داشته باشید.

خوب است بدانید که دات نت نیوک نیز مشهورترین سیستم مدیریت محتوا است که با بستر دات نت کمپانی مایکروسافت توسعه یافته است. DotNetNuke از رابط کاربری آسانی برخوردار است ضمن این که قابلیت‌ها و ویژگی‌های بسیار خوبی را ارئه می‌دهد. همچنین دارای هزاران افزونه برای تغییر عملکرد سیستم می‌باشد. خوب است بدانید که افزونه‌های نیوک با نام ماژول شناخته می‌شوند. جهت استفاده از دات نت نیوک می‌توانید همانند وردپرس با نصب قالبی جدید، رابط کاربری وب سایت خود را تغییر دهید.

یکی از قابلیت‌های فوق العاده‌ی نیوک، این است که به مدیران سایت‌ها این امکان را می‌دهد تا طرح رابط کاربری سایت خود را بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی تغییر دهند. در واقع با این شیوه، تغییر و سفارشی سازی رابط کاربری سایت برای صاحبان وب‌سایت راحت‌تر خواهد بود.

بالاخره دات نت نیوک یا وردپرس؟ کدام یک را انتخاب کنیم؟

نیوک و وردپرس، هر دو پلتفرم‌های بسیار خوبی برای ایجاد وب‌سایت می‌باشند و در بین همه CMS‌ها بیشترین استفاده را دارند. ولی استفاده از آن‌ها به هدف سایت شما وابسته است. به عنوان مثال از  DNN بیشتر برای وب سایت شرکت‌های متوسط تا بزرگ استفاده می‌شود، استفاده از آن آسان‌تر است و به بین دیگر قدرتمندتر می‌باشد، در حالی که وردپرس اغلب برای بلاگرها، آرتیست‌ها و کسب و کارهای کوچکتر و محلی‌تر مناسب است.

وردپرس و هم نیوک هر دو سرعت فوق‌العاده‌ای دارند. در وردپرس از PHP و MYSQL استفاده شده که باعث شده این پلتفرم سرعت بالایی داشته باشد. در توسعه نیوک نیز از NET. و SQL (MS-SQL, SQL Express, Postgres,) استفاده شده است. اگر چه وردپرس در طی این سال‌ها تغییرات ظاهری چشمگیری در داشبورد مدیریت خود نداشته، اما در نیوک با ارائه‌ هر نسخه جدید، تغییرات چشمگیری در داشبورد آن ایجاد می‌شود.

هر دو پلتفرم دارای ماژول‌ها و افزونه‌های کاربردی بسیاری هستند که می‌توانید با نصب آن‌ها، از ویژگی‌های و عملکردهای هر یک بهره‌مند شوید. وردپرس نسبت به نیوک شناخته شده‌تر است و جامعه کاربری گسترده‌تری دارد؛ اما می‌توان گفت که توسعه نیوک به منظور ادغام و سفارشی‌سازی کار ساده‌تر و راحت‌تری است.