محتوای با کیفیت

خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

حتماً شنیده‌اید که “محتوا پادشاه است!” این جمله را بیل گیتس در سال 1996 گفت و از آن موقع تا به امروز درست بوده است. وقتی موتور جستجو می‌تواند به اصلی‌ترین هدف خود یعنی پاسخ به نیاز کاربر برسد که بتواند از میان میلیون‌ها صفحه وب بهترین پاسخی که مورد انتظار کاربر است را برای او فراهم کند.

بیل گیتس : محتوا پادشاه است

این یعنی وظیفه اول و اصلی شما در سئو، تولید یک محتوای عالی برای کاربران است. همان‌طور که بهترین بازاریابی در دنیا به شما کمکی برای فروش طولانی مدت یک محصول بد نمی‌کند؛ پیاده‌سازی پیشرفته‌ترین تکنیک‌های سئو هم برای یک محتوای بد بی‌فایده است!

کیفیت محتوا موضوعی است که در آموزش تولید محتوا به طور مفصل به آن می‌پردازم. ولی هرگاه محتوایی نوشتید این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا عبارات کلیدی مناسب و نیت کاربر از جستجوی این عبارات را پیدا کرده‌ام؟
  • آیا مقاله من به تمام سوالات کاربر پاسخ می‌دهد به طوری که نیاز به مراجعه به سایت دیگری نداشته باشد؟
  • چگونه می‌توانم خوانایی و آراسته بودن محتوای خودم را بهبود ببخشم؟
  • چگونه می‌توانم مقاله فعلی خود را نسبت به مقالات قبلی جذاب‌تر کنم؟
  • آیا محتوای من دارای المان‌هایی است که دیگران آن را به اشتراک بگذارند؟
  • آیا محتوای من می‌تواند از دیگران تعامل بگیرد تا درباره محتوای من نظر بدهند؟

نکته دیگر اینکه محتوای شما باید یکتا و غیرتکراری باشد. یعنی آن را دقیقاً از جایی کپی نکنید تا با جریمه از جانب گوگل مواجه نشوید. هیچ اشکالی ندارد که قبل از تولید محتوا در سطح وب به تحقیق بپردازید ولی محتوایتان را حتی اگر ضعیف خودتان تولید کنید. یا اگر از ترجمه مقالات خارجی استفاده می‌کنید حتماً تجربه و نگرش خود را به آن بیافزایید.

نکته مهم دیگر اینکه محتوای منظم، مستمر و به‌روز تولید کنید. اگر 5 محتوا آماده کرده‌اید آن‌ها را پشت سرهم در یک روز منتشر نکنید. بلکه انتشار آن‌ها را طوری تقسیم‌بندی کنید که همیشه و حداقل هر هفته محتوایی برای انتشار داشته باشید. همچنین محتواهای قدیمی خود را همیشه آپدیت و بروز نگه دارید و به آن مطالبی اضافه کرده یا محتوای منسوخ را از آن حذف کنید.  گوگل متوجه آپدیت شدن محتواهای شما می‌شود و اهمیت زیادی به مقالات بروز می‌دهد.

شما با تولید محتوای تخصصی به صورت مستمر، خود را به عنوان یک مرجع در حوزه کاری‌تان معرفی می‌کنید. چیزی که گوگل در آخرین آپدیتش خیلی به آن اهمیت داده است و به سایت‌هایی که به صورت تخصصی بر یک موضوع خاص تمرکز دارند رتبه بهتری می‌دهد