صفحات فرود خود را با تست A/B بهینه کنید

خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

۱) صفحات فرود (landing pages) خود را با تست A/B بهینه کنید

تست کردن ایده ها یکی از کارهای مهمی است که به طراحی یک سای کارامد منجر می‌شود
تست کردن ایده‌های طراحی، نقطه شروع قدرتمندی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما بدون پیروی از روش‌های علمی و درست، هرگز نخواهید فهمید کدام ایده شما بر دیگری برتری دارد.
تقریبا تمام المان‌ها، فرم‌ها و… که در طراحی سایت خودتان می‌خواهید از آن استفاده کنید،‌ قابلیت ارزیابی و بررسی دارد.
اما موارد زیر، در طراحی یک وبسایت از اهمیت بیشتری برخوردار هستند:

۱) عنوان‌ها
۲) فراخوان ها (CTA)
۳) فرم‌ها
۴) طرح بندی‌های صفحه
۵) متن

 

۲) محل قرار گیری دکمه CTA را مورد ارزیابی قرار دهید

قرار دادن دکمه فراخوان در بالا یا پایین صفحه، در ساید بارها و یا طراحی آن بصورت شناور( تا با اسکرول کاربر در صفحه جابجا شود) میتواند تاثیر بسزایی در افزایش یا کاهش نرخ تبدیل شما بگذارد.

صفحات فرود خود را با تست A/B بهینه کنید

صفحات فرود خود را با تست A/B بهینه کنید

۳) نسخه ای از CTA را امتحان کنید

آن عبارتی که به عنوان CTA انتخاب می‌کنید، به اندازه محل قرارگیری آن از اهمیت بسزایی دارد.
به گفته آدام تامپسون :

بازدید کننده‌ ای که در سایت شما به مطالعه موضوعی می‌پردازد آماده برداشتن قدم بعدی است! حالا شما با توجه به محتوایی که ایجاد کرده اید باید پیش بینی کنید که کاربر چه می‌خواهد.

 

نوشتن عبارتی هوشمندانه و طراحی آن، به نحوی که توجه مخاطب را جلب کند یکی از راه‌های عالی برای افزایش نرخ تبدیل شما است.

 

۴) طراحی فرم‌ها در سایت

اگر از فرم‌ها برای دریافت اطلاعات مخاطبان،ارائه خدمات رایگان و یا برای فروش، استفاده می‌کنید، سعی کنید در نهایت بین ۵-۱۰ مورد مهم را از کاربران درخواست کنید.
درخواست اطلاعات زیاد نه تنها طبق تست های انجام شده مناسب نیست بلکه اعتماد مخاطب را نیز به شما دچار تزلزل می‌کند.

نکته: دریافت نام، ایمیل، شماره تلفن و… از ضروری ترین بخش‌ها برای تکمیل بانک اطلاعاتی شما می‌باشد. این کار باعث تسهیل کار دیجیتال مارکتر در مراحل بعدی خواهد شد.

 

۵) صفحات را تست کنید

اگر شما قصد دارید بازدیدکنندگان سایت را به صفحه خاصی هدایت کنید تمام المان هایی که در آن صفحه قرار است استفاده کنید از طریق تست A/B ارزیابی کنی، تا بهترین و بهینه ترین مدل را به کار ببرید.
نکته: این کار را فقط یکبار انجام دهید تا دچار وسواس در طراحی نشوید و همچنین، بیشترین تمرکز را بر روی محتوای ارزشمند و تصاویر بگذارید.

هچنین برای بررسی اینکه مخاطبان به کدام یک از صفحات سایت شما بیشتر علاقه دارند از هیت مپ(heat map) استفاده کنید.

نکته: برای این کار از گوگل آنالیتیکس و نرم افزارهای A/B نظیر Google content experimentents می توانید استفاده کنید. نکته مهم در مورد تستA/B: هنگام آزمایش فقط و فقط یک عنصر را به عنوان متغیر در نظر بگیرید؛ برای مثال رنگ دکمه CTA تا بتوانید دقیق ترین نتیجه گیری را از آن کسب کنید.

 

۶) خوانندگان وبلاگ را تبدیل به مشتری کنید!

اگر شما میزان قابل توجهی بازدید کننده دارید، باید قدر این نعمت را بدانید و با تبلیغاتی هوشمند آن ها را به استفاده از خدمات خودتان ترغیب کنید این کار خیلی راحت شاخص ROI شما را افزایش می‌دهد. برای اینکه چطور تبلیغ هوشمندانه داشته باشید و با کمپین‌های تبلیغاتی آشنا شوید می‌توانید این مقاله را مطالعه فرمایید. خوشبختانه راه‌های بسیاری برای هدایت بازدیدکنندگان به قیف بازاریابی و فروش وجود دارد، شما فقط باید با توجه به نوع کسب و کارتان بهترین مدل آن را انتخاب کنید.

استفاده از پاپ‌های هوشمندانه، ارائه پیشنهادات مناسب به کاربر با توجه به صفحه‌ای که در آن حضور دارد، ارائه تخفیفات ویژه در ساید بار و… از انواع کارهایی است که شما میتوانید برای افزایش نرخ تبدیل خودتان استفاده کنید
فقط یادتان باشد قبل از اجرا آن‌ها راA/B تست کنید!

 

۷)یک راهکار حرفه ای برای جذب مخاطب

اگر از روش های مختلف برای هدایت خوانندگان به صفحات فرود خود استفاده می‌کنید حتما آن‌ها را جداگانه برچسب گذاری کنید تا دریابید کدام یک موثر تر عمل کرده اند،
Google’s Campaign URL Builder برای این کار بسیار مناسب است.

۸)حتما نظرات کاربران را از آن‌ها بخواهید

تحقیقات نشان داده است که نظراتی که دیگران در مورد یک مطلب ذیل آن بیان می‌کنند تاثیر فوق‌العاده زیادی بر باقی کاربران خواهد گذاشت. مارک ویتنی درباره این موضوع میگوید:

هیچ کس نمی‌خواهد پولی را که به زحمت بدست آورده برای کالایی خرج کند که ارزش واقعی آن را ندارد.وقتی یک کاربر در صفحه فروش شما قرار دارد، دقیقا روی پنجه پای خودش ایستاده و آماده پرش است.یک نظر مثبت (حتی بر کالایی که ارزشش را شاید نداشته باشد) او را به پرش وادار می‌کندو برعکس ممکن است یک نظر منفی او را برای همیشه از سایت و برند شما دور نگه دارد.

 

نکته: اگر یکی از مشتریان از کالای شما تعریف کرد آن را بزرگ نکنید ولی از آن به نحوی موثر استفاده کنید.ولی اگر بازخورد منفی نسبت به فعالیتتان وجود داشت. از آن باید به عنوان سکوی پرش استفاده کنید.خوشبختانه شما کسی را دارید که ایراد کار شما را به شما گوشزد کند!

 

۹) محتوای خود را به رایگان در اختیار مخاطبان قرار دهید

شما می توانید یک محتوای ارزشمند و جامع بنویسید و آن را در عوض گرفتن ایمیل و شماره تماس، آن را برای او ارسال کنید. این کار علاوه بر اینکه کم هزینه و بسیار ساده است می‌تواند حس بسیار خوبی برای مخاطب ایجاد کند. در ضمن فراموش نکنید شما با این کار دیتا بیس خود را کامل تر خواهید کرد و این یعنی شما برای بازاریابی مسیر هموارتر و مطمئن تری در پیش دارید.

 

طراحی کردن، تست کردن، تحلیل، تکرار!

در پایان، تنها راه شما برای تبدیل وب سایتتان به یک قیف فروش، امتحان و تحلیل مداوم است، قطعا این تمرین و تکرار باید هوشمندانه باشد، بدین منظور به شما توصیه می‌شود حتما این روش ها را ترجیحا در دو لندینگ به صورت A/B تست اجرا کنید و اگر به هر دلیل این کار برای شما مشکل است به شما توصیه می کنم حتما به صورت تک تک این روش ها را اجرا و تاثیر آن را با ابزارهای مناسب در بازه های زمانی مختلف بسنجید و با توجه به آمار، بر آن قسمت ها سرمایه گذاری کنید.