سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا چیست | خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

سیستم مدیریت محتوا چیست

سیستم مدیریت محتوا چیست

  • ازاریابی محتوا  به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان بازاریابی دیجیتال، یک استراتژی قدرتمند و بلند مدت برای بهبود کسب و کارهای امروزی می‌باشد. بازارایابی محتوا در عین سادگی بسیار تخصصی است، بدین معنا که روش های بازاریابی محتوا معمولا از یک چهارچوب خاص پیروی کرده و اسلوب آن کاملا مشخص است اما شناخت درست روش ها، ابزارها، رسانه ها و همچنین جامعه هدف، کاری بسیار مهم و تخصصی است.
    همین موضوع موجب شده است که تعداد بازاریاب های محتوای درجه یک نسبت به تمام بازاریاب های محتوا، عددی ناچیز باشد.برای بازاریابی محتوا روش های متفاوتی وجود دارد که از روش های مرسوم آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    وبلاگ نویسی
    ویدئو مارکتینگ
    ایمیل مارکتینگ
    برگزاری وبینار
    مطالعه و بررسی موردی یا همان case study
    کتاب های الکترونیکی
    انتشار مقالات تخصصی
    و …

    حالا سوال پیش می آید که آیا ما باید تمام این موارد را در کسب وکار خود پیاده سازی کنیم؟
    قطعا نه!

    پس از کدام یک از این روش ها باید استفاده کنیم؟
    پاسخ به این سوال به متغیرهای زیادی از جمله مقصود شما از بازاریابی محتوایی، جامعه هدف، آگاهی از برند، سرمایه و … بستگی دارد. پس نمی توان برای تمام کسب و کارها نسخه یکسانی از بهترین روش بازاریابی محتوا را ارائه داد.
    در این مقاله من قصد دارم به بررسی ۵ روش اصلی بازاریابی محتوا که برای سایت و کسب و کار شما ترافیک ارگانیک بالایی به ارمغان می آورد، بپردازم.

    ۱) وبلاگ نویسی

    وبلاگ نویسی شاید اولین شکل از بازاریابی محتوا می‌باشد که همه ما کم و بیش از آن برای بهبود ترافیک وبسایت خود استفاده کرده ایم. البته حقیقت آن است که هدف اصلی ما از وبلاگ نویسی غالبا بهبود سئوسایت و جایگاه خود در بین رقبا بوده است.

    خب برای وبلاگ نویسی استاندارد در مسیر بازاریابی محتوا چه مراحلی را باید طی کنیم؟

     گام اول: موضوعات برنده را انتخاب کنید!

    اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک خوبی از گوگل دریافت کنید حتما به دنبال کلمات و موضوعات ترند و پر سرچ باشید.
    بهترین راه برای پیدا کردن کلمات پرسرچ استفاده از ابزارهای کمکی نظیر keyword search tool سایت ahrefs، سایت های moz ، keyword planner و همچنین پیشنهادات گوگل می‌باشد.

    نکته۱: سایت های گفته شده اغلب پولی می‌باشد، اما شما می‌توانید از نسخه رایگان این ابزارها که تعداد جستجوی محدودی به شما ارائه میدهد نیز استفاده کنید.
    نکته۲: تعداد سرچ ماهانه نباید تنها فاکتور انتخاب موضوع شما باشد، شما باید ببینید مخاطبان شما به چه موضوعاتی ممکن است علاقه مند باشند. برای مثال این مورد می تواند تحت تاثیر محصول یا خدمات جدید شما که در آینده قرار است وارد بازارشود، قرار گیرد.

     

    گام دوم: محتوا را برای کاربر بنویسید!

    شاید شما هم مثل من این جمله را بارها شنیده اید که: «محتوا باید کاربر پسند باشد»
    خب این جمله در اصل چه معنایی دارد؟
    محتوای کاربر پسند محتوایی است که بتواند مشکل یا نیاز فردی که وارد وبسایت شما شده است را برطرف سازد.
    وقتی فردی به دنبال برطرف کردن نیاز خود یا حل یک مسئله در فضای وب به جستجو می‌پردازد، یکسری از مطالب و عناوین بشدت می‌تواند او را به خود جذب کند. مثل:

    ـ لیست ها
    ـ راهنمای جامع
    ـ راهنمای قدم به قدم
    و …نکته: گرچه موتور جستجوی گوگل آنقدر هوشمند می‌باشد که بتواند تناسب میان عنوان و مطلب را تشخیص داده و آن را با توجه به نیاز مخاطب در سرپ به نمایش بگذارد. اما دقت داشته باشید که از این عناوین و تیترها هنگامی که محتوای شما جامع نیست استفاده نکنید.
    چرا؟
    وقتی کاربر تحت تاثیر عنوان محتوا، وارد سایت شما می‌شود و پاسخ خود را نمی‌یابد، از سایت به سرعت خارج شده و این کار نرخ خروج و نرخ پرش سایت شما را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد!

    گام سوم: محتوای خود را تبلیغ کنید

    یکی از بزرگترین دروغ ها در فضای وب این جمله است که می‌گوید: «شما خلق کنید، مخاطب خودش به سمت شما می‌آید»
    طبق گزارشات گوگل روزانه بیش از ۵ میلیون محتوا بر روی وبسایت ها بارگزاری می‌شود. پس هیچ کس قرار نیست محتوای شما را ببیند مگر آنکه آن را در مقابل دیدگان آن‌ها قرار دهید.
    برای این کار حتما از سیگنال های شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، توییتر و لینکدین به طور موثر استفاده کنید.

     

    ۲) بازاریابی ویدئویی

    بسیاری از کسب و کارهای موفق که امروزه با آن ها سر و کار داریم از سال های قبل شروع به تولید محتوای ویدئویی در شبکه های پر طرفداری مثل یوتوب یا آپارات کرده اند.
    برای پی بردن به تاثیر و قدرت تولید محتوای ویدئویی در شبکه ای مثل یوتوب شما را به مطالعه آمار زیر دعوت می‌کنم:

    یوتوب بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در دنیا دارد.
    در هر دقیقه ۵۰۰ ساعت محتوا بر روی بوتوب بارگزاری می‌شود.
    روزانه ۱ میلیارد ساعت ویدئو بر روی یوتوب مشاهده می‌شود.
    بیش از یک سوم از ترافیک اینترنت تلفن همراه مربوط به یوتوب است.
    یوتیوب دومین موتور جستجوی اینترنتی بزرگ در دنیاست.

    پس چرا ما از این پتانسیل بالا و قدرت رسانه های ویدئویی استفاده نکنیم؟ پس بی درنگ  برویم سراغ مراحل و اصول تولید محتوای ویدئویی و بازاریابی آن:

     

    گام اول: به دنبال موضوعاتی بگردید که مردم به آن علاقه دارند!

    فرقی نمی‌کند از چه شبکه اجتماعی و رسانه ای برای تولید و اننشار محتوای ویدئویی خود می‌خواهید استفاده کنید، فقط این نکته را مدنظر داشته باشید که شما باید موضوعات جذاب و ترند که به کسب و کار شما مربوط است را دنبال و متناسب با آن تولید محتوا کنید.

    این کار موجب می‌شود شما از موج و جریان ایجاد شده استفاده کرده و در عین تبلیغ خود و کسب و کارتان، با رفع نیاز و مشکل کاربر او را به کسب و کار خود علاقه مند سازید.
    نکته: استفاده از ابزار YouTube keyword tool سایت ahrefs برای انتخاب موضوع تولید محتوا در یوتوب به شما توصیه می‌شود.

     

    گام دوم: ویدئویی استاندارد و جذاب تولید کنید!

    باید این حقیقت را بپذیریم که اگر ویدئو ما جذابیت های بصری و محتوایی لازم را نداشته باشد، هیچ کس آن را تا انتها تماشا نخواهد کرد. استفاده از المان های تصویری زیبا، صدابرداری خوب، کوتاه و مفید بودن ویدئو و در آخر ویرایش حرفه ای می‌تواند، ویدئوی شما را برای هرفردی جذاب و دیدنی کند.

    نکته: نساختن ویدئو بهتر از ساختن ویدئو بد و غیر اصولی است.

     

    ۳) محتوای صوتی (پادکست)

    دو راه کلی برای تولید محتوای صوتی یا همان پادکست وجود دارد:

    ۱) خودتان پادکست ضبط کنید.
    ۲) به صورت مهمان در پادکست افراد دیگر شرکت کنید.

تولید پادکست به صورت شخصی و انتشار آن به طور حتم برای شما برند سازی قوی و جذب مخاطب با کیفیت را به همراه دارد. اگر به صورت جدی قصد تولید محتوای صوتی را در سر دارید به شما توصیه می کنم قبل از ضبط و پخش پادکست، به یک طرفدار پروپاقرص شنیدن پادکست تبدیل شوید تا قالب و لحن و محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنید.

سپس سعی کنید در پادکست های دیگر افراد متخصص در حوزه خود به عنوان مهمان (گوینده یا کارشناس) ظاهر شوید.
با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها در حال حاضر به سمت تولید محتوای صوتی رفته اند، پیدا کردن فردی که بتوانید نظر او را برای شرکت در پادکست به خود جلب کنید کار سختی نخواهد بود.