سئو دقیقاً چیست؟

 

خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

سئو در واقع یکی از روش‌های جذب بازدیدکننده برای وب‌سایت یا فروشگاه‌ اینترنتی شماست. شما به روش‌های مختلفی می‌توانید برای وب‌سایت خود بازدیدکننده جذب کنید یا در اصطلاح ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید. با روش سئو در واقع کاری می‌کنید که موتورهای جستجو سایت شما را به افراد بیشتری نمایش دهند.

بازدیدکننده‌ای که از طریق موتورهای جستجو وارد سایت شما می‌شود را ترافیک ارگانیک (طبیعی) می‌نامند. یعنی شما برای جذب این بازدیدکننده به روش‌های دیگر مثل تبلیغات که معمولاً هزینه‌بر هستند متوسل نشده‌اید و کاربر به شکل طبیعی با جستجو در گوگل به سایت شما برخورد کرده و وارد آن شده است.

وقتی حرف از سئو به میان می‌آید سه چیز اهمیت پیدا می‌کند:

  • شما یا همان صفحه‌های وب‌سایتتان.
  • موتور جستجو که در اکثر مواقع همان گوگل است.
  • فرد جستجو کننده یا همان عبارتی که در موتور جستجو وارد می‌کند.

برای مثال اگر شما مطلبی در مورد طرز تهیه قرمه سبزی در سایتتان دارید، بنابراین باید تکنیک‌هایی به کار ببرید که اگر کاربری عبارت‌هایی مثل “آموزش پخت قرمه سبزی” یا “طرز تهیه قرمه سبزی” را در گوگل جستجو کرد سایت شما در صفحه اول نتایج گوگل نمایش داده شود.

این مورد را هم در نظر بگیرید که خیلی کم پیش می‌آید که جستجو کنندگان در گوگل به صفحات دوم به بعد لیست نتایج مراجعه کنند و حدود 90 درصد کاربران فقط از صفحه اول لیست نتایج بازدید کرده و حدود 70 درصد کلیک‌های آنها فقط به 3 نتیجه اول صفحه اول اختصاص دارد!

پس اگر سایتتان در صفحه اول نتایج گوگل یا حتی 3 نتیجه اول صفحه اول نیست خیلی روی ورودی حاصل از سئو حساب باز نکنید! یک ضرب‌المثل در دنیای وب وجود دارد که می‌گوید:

 اگر می‌خواهید جسد یک مرده را در جایی قایم کنید، صفحه دوم نتایج گوگل بهترین جای ممکن است!

نتایج گوگل