تولید محتوا ویدیویی به چه ابزاری نیاز دارد

تولید محتوا ویدیویی به چه ابزاری نیاز دارد | خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

تولید محتوا ویدیویی به چه ابزاری نیاز دارد

تولید محتوا ویدیویی به چه ابزاری نیاز دارد

برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم: آشنایی با ابزارهای تولید محتوا

برای اینکه بدانیم برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم ، باید ابتدا به انواع محتوا‌هایی که می‌توان تهیه کرد اشاره کنیم

برای اینکه بدانیم برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم، باید ابتدا به انواع محتوا‌هایی که می‌توان تهیه کرد اشاره کنیم. تولید محتوا، فرایندی است که در انتها باید منجر به خلق محصولی گردد. این محصول عمدتاً در قالب متن، گرافیک، ویدئو، پادکست، اینفوگراف، عکس و… است که در سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی در دسترس قرار می‌گیرد. اما همه چیز به همین سادگی هم نیست.

ابزارهای تولید محتوا

امروزه تولید محتوا، با اهداف مختلف تجاری، آموزشی، اطلاع‌رسانی، بازاریابی و برند سازی، انجام می‌شود. هدف نهایی از تولید محتوا نیز اغلب یا افزایش فروش کالا و یا خدمات است یا کمک به توسعه برندسازی فردی اشخاص و سازمانی شرکت‌ها. برای اینکه محتوا بتواند به اهداف مدنظر خود دست یابد، لازم است فرآیند تولید محتوا از ابتدا تا انتها، با برنامه‌ریزی دقیق دنبال شود.

تولید انواع محتواهای مختلف

همچنین استفاده از ابزار‌ها و تجهیزات خاص و ویژه نیز ضروری است. به عبارت دیگر، تولید محتوای با کیفیت، مستلزم توجه و دقت به نکات و ملاحظات و موارد بسیار مهم و اساسی است.

 

شرکت رایامارکتینگ، خدمات گسترده‌ای را در زمینه تولید انواع محتواهای مختلف ارائه می‌دهد. شرکت رایامارکتینگ متناسب با نیازهای کارفرمایان و صاحبان کسب و کارها، امکانات متنوعی را برای تولید انواع محتواهای مؤثر، هدفمند و اثربخش به کار می‌گیرد. در صورتی که قصد دارید محتوای مدنظر خود را تولید یا سفارش دهید، با رایامارکتینگ تماس بگیرید.

 چگونه تولید محتوا کنیم

برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم. این سؤالی است که هر فردی که قصد دارد محتوایی را تولید کند از خود می‌پرسد. طبیعی است که هر محتوا برای اینکه تولید شود، به ابزارهایی نیاز دارد. اما این موضوع به نوع محتوایی بستگی دارد که قصد داریم آن را تولید کنیم. قالب‌های تولید محتوا بسیار متنوع هستند. برخی از متداول‌ترین قالب‌های محتوایی عبارت‌اند از:

  • محتوا‌های متنی: مانند وبلاگ، معرفی محصول، رپورتاژ آگهی، خبر و…؛
  •  محتوای تصویری: مانند عکس، اینفوگراف و تصاویر گرافیکی مختلف؛
  • محتوای صوتی: مانند پادکست، کتاب‌های صوتی و…؛
  •  محتوای ویدئویی: مانند کلیپ‌های کوتاه که در یوتیوب، آپارات یا اینستاگرام منتشر می‌شود.

محتواهای گرافیکی و ویدئویی

امروزه فروش وسایل تولید محتوا برای تولید انواع محتوا به ویژه محتواهای گرافیکی و ویدئویی رایج شده است. لذا برای تولید هر کدام از قالب‌های محتوایی فوق، نیاز به تجهیزات و ابزار‌های خاصی داریم که در ادامه این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. قبل از پرداختن به موضوع پکیج ابزار تولید محتوا، باید اشاره کرد که  برای هر نوع محتوا  به دو زیرساخت اساسی نیاز است. این موارد عبارت‌اند از:

  • تدوین جدول زمان‌بندی تولید محتوا؛
  •  اتصال به اینترنت برای جستجوی اطلاعات زمینه‌ای درباره موضوعات مورد نظر برای تولید محتوا و تحقیق درباره کلمات کلیدی و مرتبط.

لوازم جانبی تولید محتوا متنی

برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم. پاسخ این سؤال برای محتواهای متنی تقریباً مشخص است. برای تولید محتوای متنی تقریباً دسترسی به اینترنت، لپ‌تاپ و نرم‌افزار ورد کافی است. محتوای متنی به عنوان محتوای بنیادی و اساسی تمامی سایت‌ها و وبلاگ‌ها و فروشگاه‌های آنلاین به شمار می‌رود.

بدون وجود محتوای متنی، هیچ سایت یا صفحه اینترنتی کامل نیست. به دلیل وجود محتوای متنی بهینه و سازگار با موتور‌های جستجو است که کاربران می‌توانند خدمات و محصولات و اطلاعات مورد نیاز خود را در وب‌سایت‌ها و صفحات مختلف اینترنت پیدا کنند. محتوا‌های وبلاگی، خبری، رپورتاژ آگهی، معرفی متنی محصول یا خدمات از جمله انواع محتوای متنی به شمار ‌می‌روند.

ویژگی‌های محتواهای متنی

در ادامه مطلب «برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم» به ویژگی‌های محتواهای متنی می‌پردازیم که تقریباً به سادگی تولید می‌شوند. این نوع محتوا به دلیل برخی از ویژگی‌های زیر حائز اهمیت هستند:

 سادگی و سهولت تهیه:

برای تولید محتوای متنی، نیاز به نرم‌افزار‌های خاص یا پیچیده‌ای نیست. به سادگی و با استفاده از نرم‌افزار ورد می‌توان نسبت به تهیه محتوای متنی اقدام کرد. آنچه که برای تهیه محتوا‌های متنی با کیفیت، لازم است رعایت شود عبارت‌اند از: سادگی در نوشتار، رعایت سبک نوشتاری و دستور زبان فارسی، بهینه‌سازی محتوا از نظر اصول سئو، استفاده از جملات کوتاه.

 بهینه‌سازی سریع از نظر سازگاری با موتور‌های جستجو (سئو):

ویژگی مهمی که محتوا‌های متنی را از سایر محتوا‌ها متمایز می‌کند، این است که به راحتی می‌توان آن‌ها را از نظر سازگاری با موتور‌های جستجو بهینه کرد. دستورالعمل‌های ساده‌ای برای این منظور وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: آوردن کلمه کلیدی در ابتدای پاراگراف، پاراگراف‌بندی مناسب، استفاده از جملات کوتاه، توزیع کلیدواژه اصلی در تمامی محتوا

پکیج ابزار تولید محتوا تصویری

ما در این مطلب قصد داریم به این سؤال بپردازیم که برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم. پاسخ این سؤال برای تولید محتواهای تصویری بسیار متنوع است. عبارت مشهوری است که بیان می‌دارد ارزش یک تصویر، از هزار کلمه و لغت بیشتر است.

 

این امتیاز فوق‌العاده‌ای برای محتوا‌های تصویری است. می‌توان از آن‌ها برای معرفی بسیاری از محصولات و خدمات و ارائه اطلاعات مورد نیاز کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده کرد. جذابیت تصاویر و گرافیک، یکی از دلایلی است که میزان استفاده از آن‌ها را در محتواها، وب‌سایت‌ها و صفحات اینترنتی افزایش داده است. از عکاسی ساده تا تولید لوگو، بنر و اینفوگراف‌های مدرن و با کیفیت، از جمله محتوا‌های تصویری به شمار ‌می‌روند.

تولید محتوا‌های تصویری با کیفیت

تولید محتوا‌های تصویری با کیفیت، نیاز به پکیج ابزار تولید محتوا و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه‌ای دارد. به طور کلی محتوا‌های تصویری، از نظر نوع نرم‌افزار‌های مورد نیاز و کاربردی بسیار متنوع هستند. برخی از این نرم‌افزار‌ها عبارت‌اند از: نرم‌افزار فوتوشاپ (Adobe Photoshop)، نرم‌افزار کنوا (CANVA)، نرم‌افزار پیکس آرت (PicsArt). همچنین سیستم‌های مناسب برای تولید محتوا‌های تصویری نیز باید از رم، سخت‌افزار گرافیک و پردازشگر بالایی برخوردار باشند تا کیفیت محتوا‌ها حفظ شود.

محتوا‌های صوتی

در ادامه مطلب «برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم» به محتواهای صوتی می‌رسیم که در طی سال‌های اخیر محبوبیت خاصی پیدا کردند. محتوا‌های صوتی از جمله پادکست‌ها و یا کتاب‌های صوتی نمونه‌ای از این نوع محتواها هستند. نقطه قوت پادکست‌ها، وجود نرم‌افزار‌های خاصی است که برای شنیدن فایل‌های پادکست در دسترس کاربران قرار دارد. تولید پادکست‌های باکیفیت مستلزم دقت و توجه به چند نکته کاربردی است.

لوازم جانبی تولید محتوا صوتی

لوازم جانبی تولید محتوا صوتی تقریباً متنوع و گسترده است. برای تولید پادکست باید محیط آرام و فاقد هر نوع صدای پس زمینه غیر مرتبط باشد. لذا توصیه می‌شود که فایل‌های پادکست در اتاق‌ها و یا فضا‌های آکوستیک تهیه شود. همچنین کیفیت سخت‌افزار‌های مورد استفاده اعم از میکروفون، سیستم ضبط صدا و نیز نرم‌افزار‌های پردازش صوتی، صداگذاری و افکت نیز اهمیت دارد.

برخی از نرم‌افزارهای متداول برای تولید محتواهای صوتی و پادکست عبارت‌اند از:

  •  نرم‌افزار ادوب اودیشن (Adobe Audition)،
  •  نرم‌افزار  اسپیکر استودیو (Speaker Studio)،

وسایل تولید محتوا اینستاگرام و محتوا‌های ویدئویی

اگر به این سؤال که «برای تولید محتوا به چه چیزهایی نیاز داریم» بپردازیم، در خصوص محتواهای ویدیویی تنوع بی‌شماری از ابزارها را خواهیم داشت. محتواهای ویدیویی عمدتاً در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و آپارات منتشر می‌شوند. محتوا‌های ویدئویی، در کنار محتوا‌های متنی، از نمونه‌های بسیار متداول و مطرح محتوا است که کاربرد‌های زیادی به ویژه در خصوص تولید محتوا‌های آموزشی یا سرگرمی و طنز دارد.

 

افکت گذاری و صداگذاری

برای تولید محتوای ویدئویی با کیفیت نیاز به لوازم جانبی تولید محتوا، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خاصی است. همچنین کیفیت فیلم‌برداری، نورپردازی، افکت گذاری و صداگذاری نیز در تولید محتوای با کیفیت تأثیرگذار است. از سوی دیگر نوع دوربین، فضاسازی و مکان فیلم‌برداری مناسب نیز برای تولید این نوع محتواها باید مدنظر قرار گیرد.

تولید محتواهای ویدیویی مهارت‌های خاص خود را نیاز دارد و تقریباً باید برای تولید این نوع محتواها آموزش‌های تخصصی را سپری کرد. از جمله آموزش فیلم‌برداری برای تولید محتوا، آموزش کار با نرم‌افزارهای تخصصی و آموزش‌های صداگذاری، نورپردازی و …؛

برخی از متداول‌ترین نرم‌افزار‌های تولید محتوا‌های ویدئویی عبارت‌اند از: 

  •  نرم‌افزار پریمیر (Adobe Premier)،
  •  نرم‌افزار کمتازیا (Camtasia Studio)،
  •  نرم‌افزار افتر افکت (Adobe After Effect)،

 

هدیه رایا مارکتینگ به شما

از آنجاییکه ارائه محتوای با کیفیت (از نظر کپی نبودن، قدرت انتقال مفاهیم، سئو و تخصصی بودن) بزرگترین دغدغه رایا مارکتینگ می باشد، همواره خودمان را در معرض تست شما کارفرمایان گرانقدر قرار می دهیم. از این رو می توانید درخواست نمونه محتوای رایگان با کلمه کلیدی یا عنوان مد نظرتان را بدهید تا پس از دریافت یک تا دو نمونه محتوا به راحتی بتوانید تصمیم گیری بفرمایید.