تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام | خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

آموزش صفر تا صد تولید محتوا در اینستاگرام

عصر امروز که به عصر تکنولوژی معروف است، امکان ندارد شخصی یا گروهی کاری را پیدا کند که دغدغه‌ دیده شدن نداشته باشد. تولید محتوا در اینستاگرام یکی از بهترین فرصت‌های دنیای امروزی می‌باشد که در بستر دیجیتال می‌توانید از آن استفاده کنید اما این تولید محتوا نیاز به آموزش‌هایی دارد که در ادامه بیشتر به آن پرداخته شده است.

منظور از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

اگر به چند سال اخیر توجه کنیم، مشاهده خواهیم کرد که اینستاگرام رشد بی‌سابقه‌ای داشته است و مهم‌ترین دلیلی است که باعث شده است تا افراد دست به تولید محتوا در این برنامه بزنند. در حال حاضر بیشترین تعداد کاربر در این شبکه اجتماعی ایرانیان هستند. پس شما هر کسب و کاری داشته باشید، مخاطبان شما شروع به دنبال کردن شما خواهند کرد. در حقیقت فرقی ندارد شما چه محصول یا چه نوع خدماتی را ارائه می‌کنید آنچه که مهم است این است که تعداد کاربرانی که در اینستاگرام حضور دارند بسیار زیاد هستند و شانس پیدا کردن مخاطبان مخصوص خود در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است. پس اگر این روزها عبارت تولید محتوا یا بازاریابی محتوایی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را زیاد می‌شنوید، احتمالا به این خاطر است که در دنیای امروز «توجه» بزرگترین سرمایه هر فرد یا مجموعه‌ای است.

اینستاگرام یکی از پر مخاطب‌ترین و محبوب‌ترین رسانه برای مردم ایران است. تعداد کاربران اینستاگرام از سال 2019، حدود 1 میلیارد کاربر فعال در ماه گزارش شده است و روزانه میلیو‌ن‌ها پسند(like) و نظر( comment) در صفحات مختلف ثبت می‌شوند. این موارد به روند دیده شدن افراد و مجموعه‌ها کمک شایانی می‌کنند. روشن و واضح است که هر چقدر محتوایی که تولید می‌کنید جذاب و حرفه‌ای باشد، صفحه شما بیشتر دیده می‌شود و تعداد فالوورهایتان بیشتر می‌شود. در واقع یک کاربر در اینستاگرام وقتی محتوای پست، تعداد لایک‌ها و کامنت‌های شما را مشاهده می‌کند، به فالو کردن صفحه شما ترغیب می‌شود. اگر موفق شوید مخاطبان با ارزشی را جذب کنید که با برند یا مطالبی که نشر می‌دهید همسو باشد، یک ارزش آفرینی دو طرفه ایجاد خواهید کرد. چرا که کاربران زیادی می‌توانند از محتوای شما استفاده کنند و در این میان بخشی از آن‌ها با توجه به نیاز خود از خدمات برند شما استفاده می‌کنند. اینستاگرام به دلیل آنکه توانسته محیطی را برای تبادل اطلاعات و ارزش‌ها ایجاد کند به یک برنامه مهم و تاثیرگذار در بازاریابی محتوایی تبدیل شده است.

انواع اکانت در اینستاگرام


در بخش‌های قبلی دانستید که اینستاگرام در چند سال اخیر، پیشرفت قابل توجهی را داشته است. ضروری است بدانیم که اینستاگرام دو حالت دارد. در ادامه به این دو حالت پرداخته شده است:

اکانت معمولی

پیج شخصی همانطور که از نامش هم پیدا است، برای کارکردهای شخصی هر کاربری ایجاد می‌شود البته این نوع پیج به خودی خود ایجاد نمی‌شود و طبیعتا شما در زمان ایجاد اکانت، باید او را ایجاد کنید. از پیج شخصی، برای به اشتراک گذاشتن علایق خود استفاده می‌کنید. پیج شخصی اولین نوع پیجی بود که بعد از به وجود آمدن اینستاگرام در دسترس کاربران قرار گرفت. در پیج شخصی می‌توانید حریم خصوصی خود را کنترل کنید و اکثریت ویژگی های اینستاگرام مانند انتشار پست و استوری را در خود جای داده است.

اکانت بیزنسی

در این روزها بسیاری از کسب و کارهای دنیای واقعی با شناخت دقیق پرسونا مخاطب در اینستاگرام فعالیت دارند؛ حتی بسیاری از افراد بدون داشتن کسب و کاری در دنیای واقعی توانسته‌اند فروشگاه‌های اینترنتی را در اینستاگرام برای خود راه‌اندازی کنند. اینستاگرام برای کسب و کار های حاضر در برنامه هم فکری را در برداشته است؛ به طور که این دسته از کاربران می‌توانند برای خود پیج‌های business ایجاد کنند. تفاوت پیج بیزینسی با پیج‌های شخصی بسیار زیاد می‌باشد. با ایجاد یک پیج بیزینسی کسب و کار شما بسیار حرفه‌ای‌تر به نظر خواهد رسید. با استفاده از پیج بیزینسی می‌توانید کسب و کار خود را توسعه دهید. با استفاده از پیج بیزینسی می توانید فعالیت خود را در بازه های زمانی مختلف مورد بررسی قرار دهید. پیج بیزنسی مزایای فراوانی دارند که عبارتند از:

در پیج بیزینسی می‌توانید تبلیغات انجام دهید.

در پیج بیزینسی می‌توانید محصولا خود را قرار دهید و از تگ خرید استفاده کنید؛ این مورد جزو تفاوت پیج شخصی، بیزینسی و کریتور محسوب می‌شود.

در پیج بیزینسی به قابلیت پاسخ سریع دسترسی دارید و می‌توانید مشاهده کنید از چه راه‌هایی فالوورهای شما افزایش پیدا کرده است.

اکانت بیزنسی چه تفاوتی با دیگر اکانت‌ها دارد؟

در صورتی که شما جز افرادی هستید که ارائه دهنده محصولات و یا خدمات هستید و می‌خواهید علاوه بر مشتریان خود، آن‌ها را به کاربران دیگر نیز معرفی کنید، به یک پیج بیزنسی نیاز دارید. اما این پیج با پیج شخصی کاملا متفاوت است. پیج‌های بیزنسی برای راه‌انداری کسب و کارهای خدماتی و تولیدی بسیار مناسب هستند و اطلاعات و آمار دقیقی را به شما می‌دهند و اجازه تجزیه و تحلیل این اطلاعات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین شما می‌توانید اطلاعات تماس خود را در این صفحه در اختیار کاربران قرار دهید. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بارز پیج بیزنسی با پیج معمولی اینستاگرام همین ابزار اینسایت اینستاگرام است که آمار پست‌ها و بازدیدهای پیج اینستاگرامی رو در اختیارمان قرار می‌دهد. همانطور که در بالاتر برایتان توضیح دادیم Instagram Insights قابلیتی است که به کاربران کسب و کارهای موجود در اینستاگرام این اجازه را می‌دهد تا بتوانند تجزیه و تحلیل‌های مربوط به نمایه و پست‌های خود را مشاهده کنند. از طریق این داده‌ها شما قادر خواهید بود آن‌چه را که مخاطبانتان بیشتر دوست دارند و می‌پسندند در راه بهبودسازی استراتژی‌های تجاری در اینستاگرام شناسایی کنید.

هدف از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

در تولید محتوای تخصصی برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، نتایج مختلفی دارد و هر کسب و کاری هدف مخصوص خود را دنبال می‌کند. در واقع لازم و ضروری است که هر شخصی اگر قصد فعالیت دارد باید هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام را مشخص کند، سپس دست به تولید محتوا بزند! پس اگر به هدفی که دارید توجه نکنید نمی‌توانید محتوای خود را تولید کنید. به طور کلی 4 هدف مهم برای تولید محتوا در اینستاگرام وجود دارد که عبارتند از:

افزایش فالوور

اگر پیج اینستاگرام دارید و در فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید، حتما می‌دانید که افزایش فالوور اصلی‌ترین کار شماست. برای اینکه بتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید باید اصول اصلی را یاد بگیرید. هر چقدر تعداد فالوورها زیاد باشد، مزایای بسیار زبادی برای کسب و کارهای افراد دارد. پس هر هدفی از تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید، به افزایش فالوور نیاز دارید.

افزایش درآمد مستقیم

یکی دیگر از دلایل افزایش فالوور در اینستاگرام، افزایش درآمد حاصل از تبلیغات است. پس زمانیکه شما محتوای حرفه‌ای و جذاب تولید کنید، کاربران تشویق می‌‌شوند تا شما را دنبال کنند و از این طریق درآمد شما به صورت مستقیم افزایش پیدا خواهد کرد.

برندسازی کسب و کار

بسیاری از برندهای بزرگ و مطرح در جهان نیازی به شناخته شدن ندارند و همه مرد در دنیا این برندها را می‌شناسند. اما تعدادی از کسب و کارها هستند که به تازگی وارد بازار شده‌اند و برای دیده شدن نیاز به برندسازی دارند. پس تولید محتوا در اینستاگرام یکی از راه‌های بسیار عالی برای برندسازی کسب و کارها و برندهای مختلف است.

فروش محصولات و خدمات

بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ، محصولات یا خدماتی برای ارائه به کاربران دارند و به دنبال راهکاری هستند که بتوانند آن را به کاربران زیادی معرفی کنند. تولید محتوا و تبلیغات در اینستاگرام یکی از راه‌های بسیار عالی برای معرفی محصولات و خدمات است. اگر محصولی دارید، کافی است در مورد جنبه های مختلف آن تولید محتوا کنید.

چند نکته مهم در تولید محتوای اینستاگرام

طی سال‌های اخیر تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، جز دغدغه‌های اصلی به شمار می‌رود. بنابراین به آموزش تولید محتوا با رعایت استانداردهای لازم نیاز دارید. شاید درست باشد اگر بگوییم که تولید محتوا در حال حاضر، جزء پر کاربردترین استراتژی‌های کسب و کارهای آنلاین می‌باشد، چراکه با تولید محتوای عالی، شما می‌توانید بیشتر از دیگران دیده شوید و کسب و کار آنلاین خود را بهبود ببخشید و دانستن این چند نکته مهم به جذاب و حرفه‌ای‌تر شد محتوای شما کمک خواهد کرد.

از انواع مختلف محتوا استفاده کنید.

در نظر گرفتن انواع محتوا، به شما کمک می‌کند تا همیشه مطابق نیاز کاربر پیش بروید و جزء اولین انتخاب‌های او باشید. انواع مختلف محتوا در واقع اطلاعات و تجربیاتی است که به شکل­‌های مختلف و از روش­‌های مختلف به کاربر در زمینه مرتبط ارائه می­‌گردد. در بین دسته‌بندی انواع محتوا مورد اول یعنی محتوای متنی از بقیه موارد مهم‌تر و کاربردی است.

ارتباط نزدیک برقرار کنید.

یکی از مهم‌ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی و فروش آنلاین در تمام موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل در قالب سئو و بهینه سازی سایت، ایجاد حس همدلی و همراه بودن با مخاطبان، کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت است. هنگامی که شما به درک کاملی از چگونگی استفاده کاربران (در واقع هدف مارکتینگ آنلاین) از گوگل و سایر موتورهای جستجو برسید، خواهید توانست این کاربران را جذب وب سایت خود نمایید. پس هرچه ارتباط بیشتری در این فضا برقرار کنید، شانس موفقیت شما بیشتر است. ارتباط با مخاطب‌ها که به طور کلی اصلی مهم و اساسی برای پیشرفت در فضای ایسنتاگرام است. مسلم است که ارتباط صمیمی با مخاطبان وفاداری آن‌ها را به همراه خواهد داشت و محبوبیتتان را بیشتر خواهد کرد.

با اینفلوئنسرها همکاری کنید.

شکوفایی شبکه‌های اجتماعی در سالیان اخیر سبب شده است که ابزار قدرتمند و جدیدی در فضای بازاریابی شکل بگیرد، این ابزار همان اینفلوئنسرهای پرسروصدای شبکه‌های اجتماعی هستند. اینفلوئنسرها مخاطبان گسترده‌ای دارند و می‌توانند از حضور خود در شبکه‌های اجتماعی برای تبدیل آن‌ها به خریداران احتمالی برندها استفاده کنند. با تولید محتوای مستمر و باکیفیت به مرور زمان در اینستاگرام دیده می‌شوید و به اهداف خود می‌رسید، اما همکاری با اینفلوئنسرها یکی از میانبرهایی است که به شما کمک می‌کند سریع‌تر به مقصد برسید.

کپشن مناسب بنویسید.

در واقع بیشترین تعریف کپشن در اینستاگرام مصداق پیدا می‌کند و کاربران از این اصطلاح در پست‌های اینستاگرامی استفاده می‌کنند. اما در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز از آن استفاده می‌شود.گاهی عکس‌ها و ویدیوها نمی‌توانند به تنهایی در شبکه‌های اجتماعی حرف مورد نظر ما را بزنند و کپشن در واقع همان متنی است که زیر آن‌ها منتشر می‌کنیم تا بتوانیم توضیحات و جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطبان بگذاریم. پس به یاد داشته باشید که مخاطب‌های شما علاوه بر خود پست، به کپشن هم نگاه می‌کنند و سعی کنید در کپشن شرح بدهید که پست شما درباره چه موضوعی است.

کپشن مناسب بنویسید.

در واقع بیشترین تعریف کپشن در اینستاگرام مصداق پیدا می‌کند و کاربران از این اصطلاح در پست‌های اینستاگرامی استفاده می‌کنند. اما در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز از آن استفاده می‌شود.گاهی عکس‌ها و ویدیوها نمی‌توانند به تنهایی در شبکه‌های اجتماعی حرف مورد نظر ما را بزنند و کپشن در واقع همان متنی است که زیر آن‌ها منتشر می‌کنیم تا بتوانیم توضیحات و جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطبان بگذاریم. پس به یاد داشته باشید که مخاطب‌های شما علاوه بر خود پست، به کپشن هم نگاه می‌کنند و سعی کنید در کپشن شرح بدهید که پست شما درباره چه موضوعی است.