برای تولید محتوای بهتر چیکار کنیم
تولید محتوا در اینستاگرام | خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای
حتما درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی شنیدهاید. تولید محتوای مناسب برای کسبوکار و برند همیشه یک چالش بزرگ است. فرقی نمیکند که کسبوکار شخصی باشد یا کسبوکاری بزرگ که تیم بازاریابی و مارکتینگ دارد. از تولید محتوای سوشال مدیا گرفته تا محتوای تبلیغاتی و حتی محتوای سئو شده و محتوای متنی بلاگ، دیجیتال مارکتینگ همیشه نیازمند محتواست. هر چه بیشتر، بهتر.
شاید امکان یا ورود ابزارهای تولید محتوا با هوش مصنوعی برای نویسندگانی که تولید محتوا منبع درآمدشان است، خیلی خوشحالکننده نباشد. اما حقیقت این است که استفاده از ابزار تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، راهی برای بهبود فرآیند تولید محتوای باکیفیت است، نه جایگزینی برای تولیدکنندگان محتوا.
مزایای استفاده از ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی
مهمترین کمکی که ابزارهای تولید محتوای هوش مصنوعی به روند تولید محتوا میکنند، خودکارسازی بسیاری از وظایف و تسکهای تولید محتوا است. پس، تولید محتوای باکیفیت را سادهتر میکند، به خصوص اگر تولیدکننده محتوای حرفهای در تیم مارکتینگ وجود نداشته باشد و یا بودجه لازم برای استخدام یک تولیدکننده محتوای حرفهای برای کسبوکار مقدور نباشد.
ابزار تولید محتوا با هوش مصنوعی چگونه کار میکند؟
به طور کلی ابزار تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی، به این صورت کار میکند:
۱. آموزش به هوش مصنوعی
هیچ ابزار هوش مصنوعی از ابتدا با کسبوکار و برند آشنا نیست. به طور کلی، انسان باید ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی را آموزش دهد تا بهترین نتیجه بهدست آید. در نتیجه برای شروع کار با این ابزارها نیاز است تا یک سری اطلاعات اولیه به این ابزارها داده شود. اطلاعاتی مثل نمونه محتوای موجود، کلمات کلیدی و عبارات مهم. هوش مصنوعی با کمک گرفتن از این اطلاعات تشخیص میدهد که مخاطب به چه سبکی از محتوا بیشتر علاقهمند است.
۲. تعیین اهداف و مشخصات مورد نیاز محتوا
بعد از دادن اطلاعات اولیه و مورد نیاز که میخواهید در محتوا رعایت شود، هوش مصنوعی بر اساس این اطلاعات شروع به تولید محتوا میکند. هوش مصنوعی برای تولید محتوای باکیفیت، از دو مفهوم به نام پردازش زبان طبیعی یا NLP (Natural language processing) و تولید زبان طبیعی NLG (Natural language generation) استفاده میکند.
NLP یکی از شاخههای علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی است که به ماشین این امکان را میدهد تا جملات و عبارات را دقیقا به همان شکل که انسان میفهمد، درک کند.
NLG هم نوعی فرآیند نرمافزاری است که باعث میشود محتوا طوری به نظر برسد که انگار انسان آن را نوشته است، نه ماشین.
3. تولید محتوای سئو شده
محتوا زمانی برای کسبوکار و برند مفید است که باکیفیت باشد. به طوری که در نتایج برتر موتورهای جستجو از جمله گوگل نمایش داده شود. محتوایی که هوش مصنوعی تولید میکند، معمولا بر اساس اصول بهینهسازی کلمات کلیدی و سئو تولید میشود.
۴. ویرایش و ادیت محتوا
کارشناس تولید محتوا باید محتوای تولید شده هوش مصنوعی را در آخر بررسی کند. ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی با اینکه محتوایی تولید میکند که از بسیاری از جهات مناسب است، اما نقاط ضعفی هم دارد. به همین دلیل بررسی محتوا بهدست شخصی که با لحن برند آشناست، آخرین مرحله از تولید محتوای هوش مصنوعی است.
خبر خوب این است، ویرایشهایی که در محتوا انجام میشود، از دید ماشین لرنینگ پنهان نمیماند. هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ سیستم تولید محتوا، در تولید محتواهای بعدی، این ویرایشها را در نظر میگیرد و به این شکل، با گذشت زمان، محتوای تولید شده بینقصتر از قبل میشود.
ابزارهای تولید محتوا مبتنی بر هوش مصنوعی برای چه کسانی مناسب است؟
بازاریابان شبکههای اجتماعی
ابزارهای تولید محتوا امکانات بسیار خوبی را برای تولید محتوای شبکههای اجتماعی فراهم میکنند. همانطور که میدانید، محتوای شبکههای اجتماعی، باید در عین مختصر و کوتاه بودن، تاثیرگذاری بالایی روی مخاطب داشته باشند. ابزارهای تولید محتوا کمک میکنند تا نقلقولهای جذاب و نکات برجسته متنهای طولانی را جمعآوری کنید تا بتوانید از آن در محتوای شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
بازاریابان محتوا
ابزارهای تولید محتوا علاوه بر اینکه روند تولید محوا را سادهتر میکنند، به شما کمک میکنند تا بفهمید چه نوع محتوایی برای مخاطبان شما مناسب است و همچنین سئو سایت را بهبود میبخشد.
علاوه بر این، ابزارهای تولید محتوا داده و آمارهایی را نشان میدهند که میزان تاثیرگذاری محتوا و همچنین فرصتهای طلایی برای تولید محتوای جدید را نمایش میدهد.
پشتیبانی و خدمات مشتریان
بخش خدمات و پشتیبانی مشتری کسبوکارها هم به محتوای باکیفیت نیاز دارند. محتوای لازم برای این بخش، باید طوری نوشته شود که به بهترین شکل ممکن به سوال و یا نیاز کاربر پاسخ دهد.
اخیرا استفاده از چتباتها در آژانسهای خدماتی رایج شده است. با استفاده از ابزار تولید محتوا، و همچنین NLG که بالاتر به آن اشاره شد، میتوان لحن چتباتها را به زبان انسان نزدیکتر کرد تا کاربر احساس نزدیکی بیشتری با پشتیبانی داشته باشد.