انواع میکروفن برای تولید محتوا

انواع میکروفن برای تولید محتوا | خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

انواع میکروفن برای تولید محتوا

انواع میکروفن برای تولید محتوا

یکی از ابزارهای بسیار پر اهمیت به منظور تولید محتوا، میکروفون یقه‌‌ ای بی‌ سیم است. در این مطلب، به شما کمک می‌کنیم تا یک میکروفون یقه‌‌ ای بی‌ سیم مناسب برای تولید محتوا را تهیه و خریداری کنید.

چرا میکروفون یقه‌‌ ای بی‌ سیم؟

میکروفن‌های بسیار متنوعی در سطح بازار موجود است که هر فردی بسته به نوع هدف، کار و سلیقه‌اش می‌تواند یک میکروفن مناسب را برای خود خریداری کند. یکی از انواع میکروفن‌های مقرون به صرفه، میکروفن یقه‌ ای بی‌سیم تلقی می‌شود. میکروفون یقه ای بی سیم برای موبایل کاربردهای بسیار جذابی برای محتواسازهای آماتور و حتی حرفه‌ای دارد.

میکروفن یقه‌ ای بی‌سیم به چند دلیل به شدت در حوزه‌ی تولید محتوا کارایی دارد. مهم‌ترین دلیل، کوچک و کم وزن بودنِ میکروفن است و فرد برای حمل و نقل دچار هیچ مشکلی نمی‌شود. دلیل بعدی به راحتی در کار با میکروفن خلاصه می‌شود. به منظور راه‌اندازی و ضبط یک برنامه برای تولید محتوا، صرفا نیاز است تا میکروفن یقه‌ ای بی‌سیم روی لباس مجری و مهمان(ها) قرار گیرد. به همین ترتیب، وقت خاصی برای راه‌اندازی و به تبع، جمع‌آوری وسایل در انتهای کار از افراد گرفته نمی‌شود. هر چند، این نوع میکروفن هم معایبی دارد که به یک مطلب جداگانه برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف میکروفن یقه‌ ای بی سیم نیاز است.

در ادامه‌ی این مطلب تلاش خواهیم کرد که چند میکروفن یقه‌ ای بی‌سیم مناسب برای تولید محتوا را معرفی کنیم. ذکر این نکته الزامی است که محصولات معرفی شده در این مطلب الزاما به معنای بهترین میکروفون یقه ای بی سیم برای تولید محتوا نیست و معیارِ گزینش این دسته از محصولات، در دسترس بودنِ میکروفن‌ها و صد البته میزان رضایت و نمره‌شان در وب‌سایت دیجی کالا به شمار می‌رود.

سری میکروفن‌های برند بویا (Boya) از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین میکروفن‌ها برای تولید محتوا محسوب می‌شوند. این مدل میکروفن، وزن بسیار سبک و ابعاد کوچکی دارد و از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری می‌توان این میکروفن را به دستگاه‌های مختلف نظیر گوشی‌های هوشمند متصل کرد. فرکانس پاسخ‌گویی میکروفن ۳۵ تا ۱۴۰۰۰ و حساسیت این ابزار ۹۰ دسی‌بل گزارش شده است.

میکروفن بویا مدل BY-WM4 PRO از طریق باتری شارژ می‌شود. با استفاده از این میکروفن می‌توان تا فاصله‌ی پنجاه متری ضبط صدا را بالاترین کیفیت ممکن انجام داد. با تهیه‌ی ۲ باتری نیم قلمی (AAA) می‌توان منبع تغذیه‌ی مناسبی را برای این نوع میکروفن بی‌سیم بویا فراهم کرد. این میکروفن، فیلتر نرم‌کنندگی صدا هم دارد؛ قابلیتی که برای تولید محتوای صوتی نظیر پادکست به شدت سودمند است.

۲. ست میکروفن بی سیم یقه ای مدل AirSky Dual Mic Type-C

ست میکروفن بی‌سیم یقه‌ ای مدل AirSky Dual Mic Type-C از دیگر میکروفن‌های موجود و پرفروش در وب‌سایت دیجی‌کالا محسوب می‌شود. این میکروفن سبک، از نوع لاوالیر کندانسر الکتریکی به شمار می‌رود که درگاه اتصالی‌اش، به صورت «گیرنده-فرستنده» است. میکروفن‌های لاوالیر کندانسر الکتریکی این قابلیت را دارند تا صدا را به طور ۳۶۰ درجه جذب کنند. بنابراین، کیفیت و راحتی در ضبط صدا با استفاده از این نوع میکروفن‌ها بهتر خواهد بود. همچنین چنین میکروفن‌هایی مجهز به سیستم هوشمند حذف نویز هم هستند.

فرکانس پاسخ‌گویی میکروفن ۲۰ کیلوهرتز تا ۲۰ هرتز است. حساسیت این ست میکروفن ۲۶- دسی‌بل و نسبت سیگنال به نویز در این میکروفن ۶۴ دسی‌بل گزارش شده است. منبع انرژی میکروفن بی‌سیم یقه‌ ای مدل AirSky Dual Mic Type-C

مستقل محسوب می‌شود. کاربر می‌تواند از شارژرهای USB با ولتاژ ۵ ولت و شدت جریان ۱ تا ۲.۴ آمپر به منظور شارژ کردن ست میکروفن استفاده کند. این نوع میکروفن هم از فیلتر نرم‌کنندگی صدا بهره می‌برد. بنابراین، اگر به دنبال تولید محتوا در فضای باز هستید، این میکروفن بی‌سیم می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای خرید به حساب آید.

۳. میکروفن یقه ای بی سیم مدل K61 Dual Lightning بسته ۲ عددی

یکی دیگر از میکروفن‌‌های یقه‌ ای بی‌سیم، میکروفن مدل K61 Dual Lightning است که وزن بسیار کم ۱۵ گرمی دارد. این میکروفن از نوع لاوالیر کندانسر الکتریکی بوده و درگاه اتصالی آن «گیرنده-فرستنده» و «پورت لایتنینگ» محسوب می‌شود.

این میکروفن هم شبیه به مدل قبلی فرکانس پاسخ‌گویی ۲۰ کیلوهرتز تا ۲۰ هرتز دارد. همچنین حساسیت این میکروفن ۳۶- دسی‌بل بوده و منبع انرژی آن مستقل محسوب می‌شود.

از مزیت‌های این میکروفن‌ می‌توان به سازگار بودن آن با تمامی گوشی‌های اپل از آیفون ۷ به بالا اشاره کرد. راحتی در راه‌اندازی میکروفن و همچنین کیس قابل شارژ، موجب شده تا این میکروفن را برای این لیست گزینش کنیم؛ چراکه برای تولید محتواهایی مثل ضبط و تولید ولاگ، چنین میکروفن‌هایی به شدت جالب خواهند بود.

۴. ست میکروفن یقه ای بیسیم مدل K9 Dual Lightning

ست قیمت میکروفن یقه ای بی سیم مدل K9 Dual Lightning هم از دیگر میکروفن‌های نوع لاوالیر کندانسر الکتریکی محسوب می‌شود. درگاه‌های اتصالی این نوع میکروفن، «گیرنده-فرستنده» و «پورت لایتنینگ» است. به همین دلیل از این نوع میکروفن‌ها هم می‌توان برای اتصال به موبایل‌های آیفون استفاده کرد. حساسیت این مدل میکرفتن ۲۶- دسی‌بل و نسبت سیگنال به نویز ۶۴ دسی‌بل گزارش شده است. همچنین منبع انرژی این ابزار الکتریکی مستقل است و با یک کابل شارژ USB می‌توان این وسیله را به راحتی شارژ کرد.

قبل از خرید این نوع میکروفن حتما به این نکته دقت کنید که این مدل مختص به گوشی‌های آیفون است. همین نوع میکروفن تحت عنوان K9 Dual TYPE-C برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی توسعه یافته است. بنابراین، قبل از خرید حتما دقت کنید که جنسِ صحیح را بسته به نوع گوشی هوشمندتان خریداری می‌کنید.

۵. میکروفن یقه ای بیسیم مدل J11 Type-C

یکی دیگر از میکروفون یقه ای بیسیم نوع کندانسر لاوالیر الکتریکی پرفروش، میکروفن مدل J11 Type-C است که درگاه‌های اتصالی‌اش از نوع «گیرنده-فرستنده» و «USB-Type C» است. فرکانس پاسخ‌گویی این میکروفن ۲۰ کیلوهرتز تا ۲۰ هرتز بوده و حساسیت و نسبت سیگنال به نویز در این میکروفن به ترتیب ۲۶- و۶۴ دسی‌بل گزارش شده است.

منبع انرژی در میکروفن‌ بی‌سیم مدل J11 Type-C مستقل است. هر چند، یک کابل شارژ تایپ سی و کیس شارژ در داخل جعبه‌ی دستگاه وجود دارد. البته به منظور شارژ کیس توصیه شده تا از شارژرهایی برای این کار استفاده شود که جزء شارژ سریع (Fast Charge) نباشند.

مهم‌ترین انتخاب قبل از فرایند تولید محتوا؛ خرید یک میکروفون یقه‌‌ ای بی‌ سیم

پیشنهاد می‌شود به جای خرید یک میکروفن بسیار حرفه‌ای که شاید به کار شما هم نیاید، ترجیحا نسبت به خرید میکروفن یقه ای بیسیم یا حتی با سیم برند بویا روی بیاورید؛ چراکه این مدل میکروفن‌ها حسابی عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. از آنجایی که نسخه‌های کپی دسته چندم به اسم برند بویا در سطح بازار موجود است، توصیه می‌شود قبل از خرید میکروفن بویا با جست‌وجو در گوگل ترفندهایی را یاد بگیرید تا جنس جعلی به اسم میکروفن بویا را خریداری نکنید.

قبل از خرید یک میکروفن یقه‌ ای، به این موضوع دقت کنید که قرار است این وسیله را از طریق چه درگاه الکترونیکی استفاده کنید. اگر قرار باشد میکروفن بی‌سیم به گوشی‌های هوشمند شرکت اپل متصل شوند، این نکته را بررسی کنید تا ارتباط لایتنینگ مهیا باشد.

اگر به تازگی وارد مسیر تولید محتوا شده‌اید و همچنین اگر قرار است در داخل منزل یا یک محیط سر بسته به تولید محتوا بپردازید، می‌توان علاوه بر یک میکروفون یقه‌‌ ای بی‌ سیم به خرید میکروفن یقه‌ ای با سیم هم فکر کرد؛ چراکه هم نویزِ چندان غیر قابل کنترلی در محیط وجود ندارد و هم این‌که قرار نیست سیم‌های میکروفن مانع انجام کار تولید محتوا باشند. در هر صورت، برای شروع به کار تولید محتوا بهتر است چندان به خود از لحاظ تهیه‌ی متریال و ابزارهای درجه یک سخت نگیرید.

در انتها باز هم نیاز است تا به این موضوع بپردازیم که محصولات معرفی شده در این مطلب الزاما به معنای بهترین میکروفون یقه‌ ای بی‌سیم برای تولید محتوا نبوده و معیارِ گزینش این دسته از محصولات، در دسترس بودنِ میکروفن‌ها و صد البته میزان رضایت و نمره‌شان در وب‌سایت دیجی کالا به شمار می‌رود. بنابراین، در انتخاب خود برای خرید میکروفون یقه‌‌ ای بی‌ سیم دقت لازم را داشته باشید.