چرا سئو اهمیت دارد؟

خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

شما اگر بهترین وب‌سایت را هم طراحی کرده باشید و بهترین محتوای ممکن را برای کاربران تولید و منتشر کرده باشید؛ اگر این محتوا دیده نشود نه سودی به شما می‌رساند و نه منفعتی به مخاطبان شما. پس محتوا و وب‌سایت خوب زمانی ایجاد ارزش می‌کند که دیده شود. طبیعتاً برای دیده شدن نیاز به جذب بازدیدکننده برای وب‌سایت خود دارید.

سئو هم یکی از روش‌های افزایش بازدید (ترافیک) سایت است.  سئو یک روش پایدار و تضمینی برای جذب ترافیک ارگانیک و هدفمند است. ارگانیک به این معنی که برای جذب بازدیدکننده از طریق سئو نیاز به پرداخت هزینه ندارید.

هدفمند به این معنی که دقیقاً افرادی که به محصول و خدمت شما نیاز دارند وارد سایتتان می‌شوند (زیرا کاربر برای رفع نیازش عبارتی را جستجو می‌کند که کاملاً مرتبط با موضوع سایت شماست). این را مقایسه کنید با تبلیغات بنری که شاید هر کاربری را بدون نیاز به خدمات شما وارد سایتتان کند و شما مجبورید برای بازدید او به نمایش دهنده تبلیغ هزینه بپردازید!

پایدار هم بدین معنی که اگر شما رتبه خوبی در گوگل کسب کنید تقریباً می‌توانید روی یک بازدید ثابت روزانه از سایت خود حساب باز کنید. در حالی که در روش‌های تبلیغاتی تا وقتی بازدیدکننده دارید که هزینه نمایش تبلیغات را می‌پردازید!

یادتان باشد بدون جذب بازدیدکننده مناسب برای سایتتان، ماشین کسب‌وکار آنلاینتان سوختی برای حرکت ندارد و نباید انتظار درآمدزایی از آن را داشته باشید! پس در ادامه بهتر است نگاهی کوتاه به روش‌های مختلف جذب بازدیدکننده برای وب‌سایت بیندازیم.

روش‌های جذب بازدید کننده جدید برای وب‌سایت در 5 دسته کلی زیر قرار می‌گیرند :

روش توضیحات معایب
ارگانیک (طبیعی) جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو با کمک سئو
  • زمان‌بر بودن
تبلیغات افراد با دیدن تبلیغ ما در جاهای مختلف در فضای آنلاین به سایت ما برسند.
  • نیازمند هزینه و سرمایه
  • ترافیک می‌تواند هدفمند نباشد
شبکه‌های اجتماعی کاربرانی که در شبکه‌های اجتماعی با آن‌ها در ارتباط هستیم را به سایت خود بکشانیم.
  • نیازمند فعالیت مستمر در شبکه‌های اجتماعی
  • ریزش کاربران در مراجعه به سایت
ارجاع سایت‌ها یا افراد دیگر به طور رایگان ما را معرفی کنند و افراد را به سایت ما ارجاع دهند.
  • نیازمند شبکه‌سازی قوی با افراد است
مستقیم افراد اسم برند یا سایت ما را در جایی دیده،شنیده یا ذخیره کرده باشند و به شکل مستقیم وارد سایت ما شوند.
  • نیازمند برندسازی قوی است

با نگاهی به موارد بالا درمی‌یابیم که یکی از مطمئن‌ترین، پایدارترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های جذب بازدیدکننده برای وب‌سایت مبحث ترافیک ارگانیک و جذب بازدیدکننده از طریق سئو و موتورهای جستجو است.

شما وقتی تبلیغات انجام می‌دهید بازدید از سایت شما تا زمانی جریان دارد که هزینه می‌پردازید و به‌محض عدم پرداخت هزینه، ترافیک ورودی به سایت شما هم قطع می‌شود ولی در سئو کاملاً برعکس است و ترافیک ورودی به صفحات سایت شما می‌تواند به مرور زمان افزایش یابد.

در واقع اگر محتوایی تولید کنید و به تدریج آن را دائما بهبود بخشیده و به‌روزرسانی نمایید یک محتوای همیشه سبز (Evergreen Content) دارید که می‌تواند تا سال‌ها خیال شما را از بابت بازدیدکنندگان جدید راحت کند!