معرفی انواع هاست

خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای

  • هاست دانلود
  • هاست فروشگاهی
  • هاست لینوکس
  • هاست ویندوزی
  • هاست وردپرس

در این قسمت انواع هاست را برای شما نام بردیم، در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی و توضیح هر یک از این مدل های میزبان بپردازیم تا شما بتوانید با بررسی هر یک از آن ها بهترین هاست میزبانی را به صورت آنلاین سفارش و خریداری کنید.

چگونه بهترین ارائه دهنده خدمات میزبانی وب را انتخاب کنیم؟

همانطور که وب سایت شما رشد می کند، ممکن است به فضای ذخیره سازی اضافی، پهنای باند و انواع دیگر منابع نیاز داشته باشید. در آن صورت، ممکن است ارتقا هاست به یک هاست پیشرفته تر مانند هاست ابری یا VPS را در نظر بگیرید.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که شرکت هاستینگ انواع خدمات میزبانی وب را ارائه می دهد تا بتوانید هر لحظه آن را ارتقا دهید. علاوه بر این، هنگام تصمیم گیری بین ارائه دهندگان میزبانی وب، چندین فاکتور برای تجزیه و تحلیل وجود دارد.

برای ایجاد سایت به چه چیزهایی نیز است؟

همان طور که در ابتدای مقاله در مورد هاست چیست توضیح دادیم، شما باید برای این که بتوانید اطلاعات مربوط به سایت خود را در یک فضایی ذخیره و نگه داری کنید، نیاز به هاست چیست دارید. host ها روی سرور ها قرار دارند و می توانند فضای کافی برای قرار گیری انواع اطلاعات در اختیار ما قرار دهند.

سیستم مدیریت محتوا: با توجه به این که یک سایت برای این که عملکرد بهتری داشته باشد، نیاز به صفحات بیشتری دارد و باید هر چند وقت یک بار به روز رسانی شود، نیاز به یک سیستم دارد تا بتوانیم از طریق آن این کار ها را انجام دهیم که اصطلاحا به آن ها سیستم مدیریت محتوا می گویند. این سیستم ها روی host راه اندازی می شوند و دارای انواع مختلفی از جمله وردپرس، جوملا، پرستاشاپ، دروپال و… هستند.

در این قسمت از مقاله درمورد دامنه و انواع آن و هاست چیست تا حدودی آشنا شدید و دانستید که برای راه اندازی و ایجاد یک سایت به چه موارید نیاز دارید، شما می توانید برای اینکه یک سایت خوب و قدرتمند با سرعت بالا ایجاد کنید، بهترین هاست را برای سایت خود خریداری کنید که برای اینکار می توانید به شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید.

هاست و کاربرد های آن، یکی از مواردی است که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید. شما باید برای ایجاد یک سایت حرفه ای و قدرتمند، فاکتورهای مهمی را در نظر داشته باشید. همان طور که در ابتدای مقاله به نام هاست چیست اشاره کردیم، برای این که بتوانیم یک سایت را راه اندازی کنیم به سه چیز نیاز داریم که در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد:

 

  • دامنه یا Domain
  • هاست یا Hosting
  • سیستم مدیریت محتوا

دامنه

پس از انتخاب محل ذخیره فایل‌های وب‌سایت، مرحله بعدی برای راه‌اندازی وب‌سایت خود، جستجوی نام دامنه و سپس خرید نام دامنه است. دامنه یا همان آدرس سایت یکی از مهم ترین مواردی است که برای ایجاد یک سایت باید به آن توجه کنیم، این نام صرفا برای این است که کاربران بتوانند از طریق آن به شما دسترسی داشته باشند، پس انتخاب نام دامنه خود می تواند یکی از مهم ترین فاکتور ها باشد. برای شروع، در مورد نام دامنه تصمیم بگیرید و در دسترس بودن آن را بررسی کنید. هنگامی که یک نام دامنه منحصر به فرد پیدا کردید، آن را ثبت کنید. از طرف دیگر، خرید یک هاست که شامل ثبت نام دامنه رایگان می باشد، یک راه حل بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر است.

نام

نامی که برای سایت خود انتخاب می کنید، باید کاملا منحصر به فرد باشد و توسط شخص دیگری انتخاب نشده باشد. نام دامنه به عنوان هویت دیجیتالی وب سایت عمل می کند و به افراد امکان می دهد به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. سعی کنید، نامی که انتخاب می کنید خوانایی راحتی داشته باشد و به سادگی در ذهن مخاطب جای بگیرید و هم تر از همه آنکه این نام باید به صورت تخصصی باشد و ارتباط مستقیمی با نوع فعالیت شما در سایت داشته باشد. توجه داشته باشید که هر دامنه ای از سه بخش اصلی تشکیل می شود که بخشی از آن نام سایت و بخش دیگر پسوند سایت شما می باشد و البته قسمت www که طبیعتا با آن آشنا هستید.

یک دامنه و یک حساب میزبانی را می توان از شرکت های هاستینگ یکسان یا متفاوت خریداری کرد. بسیاری از شرکت های هاستینگ در ایران، خدمات ثبت دامنه را نیز ارائه می دهند. با این حال، اگر از خدمات ارائه شده راضی نیستید، می توانید دامنه سایت را به یک هاست جدید انتقال دهید. فقط حتما مطمئن شوید که شرکت هاستینگ، از چارچوب وب سایت شما پشتیبانی می کند.

 

 

تفاوت هاست و سرور در چیست؟

همان طور که می دانید Host فضایی کوچک تری از یک سرور می باشد. به طور کلی می توان گفت سرور ها به بخش های کوچک تری تقسیم شده اند که به هر یک از این قسمت ها هاست گفته می شود. پس هاست ها به عنوان یک پشتیبان کننده از کل سایت ما هستند. مهم ترین تفاوتی که بین host و سرور وجود دارد این است که شما در host محدودیت دسترسی خواهید داشت و تنها می توانید از امکاناتی استفاده کنید که از طریق سرور در اختیار شما قرار داده شده است.

اما سرور ها به این شکل نیستند و شما زمانی که از یک server استفاده می کنید، درواقع دسترسی کاملی کل سرور دارید و می توانید هر نوع تغییر که خواستید روی آن انجام دهید، شما تا زمانی که در یک سرور باشید می توانید از منابع به صورت کامل استفاده کنید. این به گونه ای است که شما در host به صورت اشتراکی فعالیت می کنید.

 

انواع هاست چیست؟

تمام سایت ها و وبلاگ هایی که در اینترنت وجود دارند. برای ابتدای فعالیت خود به هاست نیاز دارند. انتخاب هاست مناسب و وجود انواع هاست های مختلف موضوعی است که بسیاری از وبمستران و توسعه دهندگان وب را درگیر خود می کند. در این مطلب از سایت سرورکلیک به معرفی انواع هاست و بررسی تفاوت های آنها می پردازیم تا به شما کمک کند بتوانید برای سایت خود هاست مناسب را انتخاب کنید.

در ابتدا بهتر است توضیح مختصری درمورد هاست در اختیارتان قرار دهیم. زمانی که شما یک سایت را در اینترنت بارگذاری میکنید، در اصل شما صفحه ای را دریافت می کنید که توسط کد های بسیار زیادی نوشته شده است و مرورگر شما این کدها را به صفحه تبدیل می کند، که مانند تصویر، متن و یا دکمه و… برای شما قابل مشاهده است.

اگر شما قصد دارید سایتی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، پس از اندکی بررسی متوجه خواهید شد که برای شروع فعالیت سایت خود به هاست و دامین احتیاج دارید. سوالی که پیش می آید این است که کدام هاست را انتخاب کنیم؟ هر کدام با یکدیگر چه تفاوتی دارند؟ در این مطلب از سایت سرورکلیک قصد داریم تا درمورد فرق انواع هاست به شما توضیح دهیم تا شما بتوانید بهترین خدمات میزبانی وب را برای سایت خود تهیه کنید.

انواع هاست چه ویژگی هایی دارند؟

به طور کلی دو نوع اصلی host به نام هاست لینوکس و هاست ویندوز توسط شرکت های هاستینگ ارائه میشود. بسیاری از کاربران بر این باورند که چون از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند پس باید از حتما از هاست ویندوز استفاده کنند؛ باید بگوییم که سیستم عامل سرور هاست هیچ ربطی به سیستم عامل شما ندارد و اصلا دسترسی سیستم عامل سرور وجود ندارد. در صورتی که یک پنل مدیریت سرویس به شما داده خواهد شد که می توانید تمام قسمت host خود را مدیریت کنید.

در این مقاله می خواهیم درمورد هاست و خرید آن از بهترین شرکت هاستینگ سرورکلیک شما را راهنمایی کنیم تا شما هم بتوانید با در اختیار داشتن یک فضای ذخیره سازی مناسب، اطلاعات خود را در بهترین شرایط و ایمن ترین فضا نگه داری کنید Host جزء مواردی است که برای ایجاد سایت به آن نیاز دارید. در ادامه با سرورکلیک همراه باشید تا بیشتر با هاست و انواع آن آشنا شوید.

نکات مهم پیش از آشنایی با انواع مدل هاست

قبل از اینکه درمورد انواع هاست و دامین برای شما عزیزان توضیح دهیم، بهتر است به صورت کلی شما را با مفهوم هاست آشنا کنیم. طراحان و وبمستران، برای ایجاد یک سایت نیازمند دامنه، سیستم مدیریت و هاست دارند. پس از انتخاب نام دامنه یا همان آدرس سایت، شما باید به سراغ انتخاب و خرید بهترین هاست بروید.

هاست فضایی است که در اختیار شما قرار داده می شود برای اینکه بتوانید به بهترین نحوه، اطلاعات و فایل های مربوط به سایت خود را در آن ذخیره سازی کنید. Host ها فضایی روی سرور هستند که به صورت 24 ساعته و دائم به اینترنت قدرتمند و پرسرعت وصل شده اند.

سرورها، سیستم های بسیار بزرگی هستند که به قسمت های کوچک تری به نام هاست تبدیل شده اند که هر یک از این قسمت ها در اختیار یک سایت قرار داده می شود و وظیفه آن میزبانی سایت است به همین دلیل به آن میزبان نیز گفته می شود. میزبان ها با توجه به کاربردهایی که دارند، انواع مختلفی را شامل می شوند که در ادامه بیشتر درمورد آن ها توضیح می دهیم.

شما می توانید با توجه به نوع سایت و میزان اطلاعاتی که دارید، همچنین اطلاعاتی که در اختیار کاربران قرار می دهید، پهنای باند و میزان فضای مورد نیاز، هاست مناسب خود را با بهترین و ارزان ترین قیمت از شرکت خدمات هاستینگ سرورکلیک، سفارش و خریداری کنید.

انواع میزبانی های وبسایت

  • وب اشتراکی (Shared Web Hosting)
  • نمایندگی میزبانی وب (Reseller Web Hosting)
  • وب رایگان (Free Web Hosting)
  • سرور مجازی (VPS)
  • اختصاصی (Dedicated Web Hosting)
  • وب ابری (Cloud Web Hosting)

 

اشتراکی

سرور های اشتراکی یا بهتر است بگوییم، Shared Hosting بیشترین میزان یک سرور را به خود اختصاص داده اند. به تعداد بالایی از host ها روی یک سرور هاست های اشتراکی می گویند که هر یکی از آن ها در اختیار یک سات قرار داده می شود و تمام سایت ها به صورت مشترک از منابع موجود روی همان یک سرور استفاده می کنند، این میزبان ها به دلیل این که به صورت اشتراکی هستند، نسبت به سایر هاست ها دارای هزینه کمتری خواهند بود و امنیت کمتری خواهند داشت.

این میزبان ها به دلیل این که به صورت اشتراکی هستند، نسبت به سایر هاست ها دارای هزینه کمتری خواهند بود و امنیت کمتری خواهند داشت. با هاست اشتراکی، چندین کاربر منابع سرور یکسانی از جمله حافظه، قدرت پردازش و فضای ذخیره سازی را به اشتراک می گذارند. به دلیل سادگی و مقرون به صرفه بودن، هاست اشتراکی یک راه حل عالی برای مشاغل کوچک و وب سایت های شخصی است که به پیکربندی پیشرفته یا پهنای باند بالاتر نیاز ندارند. از این رو، هاست اشتراکی ایران سایت سرور کلیک یک انتخاب عالی برای مبتدیانی است که برای شروع به یک هاست مقرون به صرفه نیاز دارند. در زیر با مزایا و معایب میزبان اشتراکی بیشتر آشنا خواهید شد:

 

مزایای هاست اشتراکی

  • مقرون به صرفه، ایده آل برای وب سایت های در مقیاس کوچک
  • تخصص فنی لازم نیست
  • گزینه های سرور از پیش پیکربندی شده
  • بدون نیاز به مراقبت و مدیریت سرور

معایب هاست اشتراکی

  • حداقل دسترسی به پیکربندی سرور
  • افزایش ترافیک در سایر وب سایت ها می تواند بر سرعت وب سایت شما تأثیر بگذارد.

 

اختصاصی

هاست و یا سرور اختصاصی یا همان، Dedicated Hosting فقط می توانند از یک سایت به صورت خصوصی پشتیبانی کنند. هاست اختصاصی برای هر وب سایت یک سرور فیزیکی تعیین می کند و در این نوع میزبان ها تمام منابع یک سرور در اختیار شک سایت قرار داده می شود. این نوع host ها معمولا دارای بالاترین سرعت هستند و شما می توانید به صورت کامل به تمام منابع موجود در سرور دسترسی داشته باشید با توجه به این که امنیت آن بسیار بالا می باشد و قطعا قیمت آن بیشتر می شود.

با انتخاب و خرید سرور اختصاصی می توانید سرور را پیکربندی کنید، سیستم عامل و نرم افزار مورد نظر خود را انتخاب کنید و کل محیط هاست را مطابق با مشخصات خود شخصی سازی کنید. هاست اختصاصی برای مشاغل آنلاین بزرگ که با ترافیک سنگین سروکار دارند ایده آل است.

مزایای هاست اختصاصی

  • کنترل کامل بر پیکربندی سرور
  • قابلیت اطمینان بالا
  • دسترسی به Root یا ریشه سرور

معایب هاست اختصاصی

  • هزینه بالا، بیشتر برای کسب و کارهای بزرگ مناسب است.
  • دانش فنی و مدیریت سرور مورد نیاز است.

 

هاست مجازی

host های مجازی یا همان VPS این مدل هاست ها بسیار به vps شباهت دارند با این تفاوت که تعداد کمتری از سایت ها روی سرور قرار دارند. در این مدل معمولا به کمک یک نرم افزار ، سرور مجازی یا VPS به قسمت های کوچک تری تقسیم می شود و در اختیار سایت قرار داده می شود. این سرور ها هزینه کمتری دارند به همین دلیل تا به الان جزء پر فروش ترین host ها به حساب می آیند.

 

با استفاده از هاست vps، وب سایت شما یک سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می گذارد، اما میزبان وب برای هر کاربر یک پارتیشن مجازی ایجاد می کند. بنابراین، سایتی که بر روی یک سرور خصوصی مجازی میزبانی می شود، مقدار منابع اختصاص یافته به خود را دریافت می کند.

vps ارزان ویندوز یک گزینه عالی برای سایت های با اندازه متوسط، فروشگاه های تجارت الکترونیک و وبلاگ های بزرگ با تعداد بازدیدکنندگان به سرعت در حال رشد است.

مزایای هاست VPS

  • فضای سرور اختصاصی
  • افزایش ترافیک در سایر وب سایت ها تأثیری بر عملکرد سایت شما ندارد
  • دسترسی ریشه به سرور
  • قابلیت سفارشی سازی بالا

معایب هاست VPS

  • کاربران برای مدیریت آن نیاز به تخصص فنی دارند
  • با وجود اینکه هاست VPS نسبتا مقرون به صرفه است، با این حال برخی از کاربران ممکن است مجبور شوند یک توسعه دهنده را برای مدیریت سرور مجازی استخدام کنند که منجر به افزایش هزینه های کلی می شود.