الگوریتم پاندا گوگل چیست؟
الگوریتم پاندا گوگل چیست؟
الگوریتم پاندا گوگل چیست؟ | خدمات طراحی سایت و برنامه نویسی انواع پلتفرم ، اپلیکیشن در شمال کشور با سابقه درخشان از سال 1385 بصورت حرفه ای
گوگل الگوریتم های زیادی دارد که هر کدام هدف خاصی را به دنبال دارند. پاندا در ابتدا جدا از الگوریتم اصلی رول شد اما سپس در تاریخ تأیید نشده در مارس 2012 در آن ادغام شد.
پاندا به نام ناوینت پند ، کارمند گوگل نامگذاری شد. تاریخ انتشار اولیه الگوریتم پاندا Google Panda: 23 فوریه 2011 است.
هدف این الگوریتم مانند دیگر الگوریتم های گوگل این است که کاربران به هدف سرچ خود نزدیک شده و همچنین بتواند به بهترین محتوا دست پیدا کند.
الگوریتم پاندا با پاداش و یا پنالتی وب سایت ها به آن ها یاداوری می کند تا سعی کنند محتوای با کیفیت تولید کنند. در ادامه مقاله از سری مقالات آموزش سئو
محتوای نازک یا poor content
صفحات ضعیف با متن و منابع بسیار کمی مرتبط یا اساسی ، مانند مجموعه ای از صفحات که انواع شرایط سلامتی را توصیف می کند و فقط چند جمله در هر صفحه وجود دارد. به روزرسانی الگوریتم پاندا به تعدادی از پدیده های مشکل ساز در Google SERP پرداخته است ، از جمله: محتوای نازک – صفحات ضعیف با متن و منابع بسیار کمی مرتبط یا اساسی ، مانند مجموعه ای از صفحات که انواع شرایط سلامتی را توصیف می کند و فقط چند جمله در هر صفحه وجود دارد.
محتوای تکراری
محتوای کپی شده که در اینترنت در بیش از یک مکان ظاهر می شود. وقتی چندین صفحه داشته باشید که متن مشابه آنها را با تغییرات کمی یا بدون تغییر مواجه کنید ، مشکلات محتوای تکراری نیز می تواند در وب سایت خود اتفاق بیفتد. به عنوان مثال ، یک شرکت جارو کشیدن دودکش ممکن است 10 صفحه ایجاد کند ، یک صفحه برای هر شهری که تجارت ارائه می دهد ، با محتوایی که تقریباً در همه صفحات یکسان است و فقط نام شهرها عوض شده است (به عنوان مثال “ما دودکش ها را در دنور تمیز می کنیم” در یک صفحه و “ما دودکش ها را در بولدر تمیز می کنیم” در بعدی و “ما دودکش ها را در آسپن تمیز می کنیم” در بعدی)
محتوای با کیفیت پایین
صفحاتی که ارزش کمی برای خوانندگان انسانی دارند زیرا اطلاعات عمیقی ندارند.
عدم اقتدار / قابلیت اطمینان
محتوای تولید شده توسط منابعی که قطعی یا تأیید شده محسوب نمی شوند. نماینده گوگل اظهار داشت که سایت هایی با هدف جلوگیری از تأثیر پاندا باید کار کنند تا به عنوان مقامات مربوط به موضوع و نهادهای خود شناخته شوند که کاربر انسانی با دادن اطلاعات کارت اعتباری خود احساس راحتی می کند.
تولید محتوا – تعداد زیادی صفحات با کیفیت پایین که اغلب از وب سایت های دیگر جمع می شوند. به عنوان مثال ، یک مزرعه تولید محتوا ممکن است وب سایتی باشد که تعداد زیادی از نویسندگان را با دستمزد پایین استخدام می کند تا مقالاتی کوتاه با طیف گسترده ای از پرس و جوهای موتور جستجو ایجاد کند ، محتوایی تولید کند که برای خوانندگان فاقد اعتبار و ارزش است زیرا هدف اصلی آن به سادگی برای به دست آوردن رتبه بندی موتور جستجو برای هر اصطلاح قابل تصور است.
محتوای کم کیفیت تولید شده توسط کاربر (UGC)
نمونه ای از این نوع محتوای کم ارزش تولید شده توسط کاربر ، وبلاگی است که پست های وبلاگ مهمان را منتشر می کند که کوتاه ، پر از غلط های املایی و دستوری و فاقد اطلاعات معتبر هستند.
نسبت تبلیغ به محتوا بالا
صفحاتی که بیشتر از تبلیغات پولی تشکیل شده اند تا محتوای اصلی.
محتوای کم کیفیت در اطراف پیوندهای وابسته
محتوای ضعیف در اطراف پیوندهایی که به برنامه های وابسته پولی اشاره دارد.
وب سایت های مسدود شده توسط کاربران
سایت هایی که کاربران انسانی مستقیماً در نتایج موتور جستجو مسدود می کنند یا برای انجام این کار با استفاده از برنامه افزودنی مرورگر Chrome ، نشان دهنده کیفیت پایین است.
عدم تطابق جستجو با محتوا
صفحاتی که “قول” می دهند در صورت کلیک بر روی نتایج جستجو ، پاسخ های مربوطه را ارائه دهند ، اما در انجام آنها موفق نمی شوند. به عنوان مثال ، ممکن است یک صفحه وب سایت تحت عنوان “کوپن برای غذاهای کامل” باشد ، اما اگر روی آن کلیک کنید ، کوپنی وجود ندارد یا فقط یک صفحه از تبلیغات وجود دارد که منجر به ناامیدی شما می شود.
چگونه می توانم بفهمم که توسط پاندا مورد اصابت قرار گرفته ام؟
یک سیگنال مجازات احتمالی پاندا ، افت ناگهانی میزان بازدید ارگانیک یا رتبه بندی موتور جستجو در وب سایت شما است که با تاریخ معلوم به روزرسانی الگوریتم مرتبط است.
با این حال ، لازم به یادآوری است که بسیاری از موارد باعث از دست رفتن رتبه و بازدید می شوند ، بسیار حیاتی است. این موارد شامل ظهور یک رقیب در بازار شما (نگاه کنید به چه کسی از شما بیشتر است یا اینکه شخص جدیدی جلوتر از شما حرکت کرده است) ، جریمه های دستی (کنسول جستجوی Google را برای بررسی موارد گزارش شده بررسی کنید) ، افت های فصلی مورد علاقه مصرف کننده (مانند لژ اسکی در ماه جولای) ، یا حتی کاملاً به روزرسانی Google نسبت به موردی که به آن مشکوک هستید (به عنوان مثال ، پنگوئن به جای پاندا).
هنگامی که یک بروزرسانی شناخته شده و نامگذاری شده اتفاق می افتد ، مهم است که اسناد صنعت از روش هایی را ذکر کنید که در بروزرسانی ذکر شده است. اگر افت رتبه یا ترافیک شما با یک تاریخ مشخص مطابقت دارد ، این لیست های صنعت را برای اقدامات بد جستجو کنید تا ببینید آیا در وب سایت شما انجام می شود یا خیر. سپس ، اگر فکر می کنید بین عملکردهای بد و به روزرسانی همبستگی پیدا کرده اید ، برای اصلاح وضعیت اقدام کنید
چگونه می توان از پاندا بهبود یافت
در صنعت سئو ، از پاندا به طور مداوم به عنوان بروزرسانی نام برده می شود که بازیابی آن از آن دشوار است. با این حال ، با توجه به اینکه به روزرسانی پاندا بیشتر به کیفیت وب سایت / محتوای بستگی داشت ، مراحل بهبود معمولاً به بهبود این کیفیت برمی گردد. اقدامات درمانی برای انجام شامل:
کنار گذاشتن روش های تولید محتوا
بازنگری محتوای وب سایت برای کیفیت ، سودمندی ، ارتباط ، قابلیت اطمینان و اقتدار
تجدید نظر در آگهی / محتوا یا نسبت تبلیغات وابسته / محتوایی به طوری که تحت سلطه صفحات توسط تبلیغات یا پیوندهای وابسته نباشند
اطمینان از منطبق بودن محتوای یک صفحه داده شده با درخواست کاربر
حذف یا بازنگری محتوای تکراری
بررسی دقیق و ویرایش محتوای تولید شده توسط کاربر و اطمینان از اصل بودن ، بدون خطا بودن و مفید بودن آن برای خوانندگان ، در صورت لزوم
با استفاده از Robots noindex ، دستور nofollow برای جلوگیری از نمایه سازی محتوای وب سایت تکراری یا تقریباً تکراری یا سایر عناصر مشکل ساز
به طور خلاصه ، وب سایت هایی که به طور مداوم محتوای اصلی و با کیفیت بالا منتشر می کنند ، ترس کمی از این به روزرسانی دارند ، اما اگر وب سایت شما اقدامات مشکلی را انجام داده باشد ، ممکن است در برخی موارد توسط پاندا مورد حمله قرار گرفته باشد. از دیدگاه عملی و تجاری ، بهترین امید شما برای جلوگیری از پاندا ایجاد یک مارک تجاری است که به عنوان یک مرجع در حوزه خود شناخته شود و ایجاد وب سایتی که با توجه به محتوای عالی آن به یک منبع معتبر تبدیل شود.
پاندا و محتوای تولید شده توسط کاربر
Panda محتوای تولید شده توسط کاربر را به طور خاص هدف قرار نمی دهد. اگرچه Panda می تواند محتوای تولید شده توسط کاربر را هدف قرار دهد ، اما تمایل دارد سایتهایی را که محتوای بی کیفیت تولید می کنند تحت تأثیر قرار دهد – مانند پست های مهمان اسپم یا انجمن های پر از هرزنامه.
محتوای تولید شده توسط کاربر خود را حذف نکنید ، چه این انجمن ها باشد ، چه نظرات وبلاگ یا مشارکت های مقاله ، فقط به این دلیل که شنیدید “بد” است یا به عنوان یک راه حل “ضد پاندا” به بازار عرضه شده است. به جای آن از منظر کیفیت نگاه کنید.
بسیاری از سایت های دارای رده بالا به محتوای تولید شده توسط کاربر اعتماد می کنند – بنابراین بسیاری از سایت ها به دلیل حذف این نوع محتوا ، بازدید و رتبه بندی قابل توجهی را از دست می دهند. حتی نظرات ارسال شده در مورد یک پست وبلاگ می تواند باعث رتبه بندی آن شود و حتی یک قطعه ویژه دریافت کند.
تعداد کلمات یک عامل نیست
شمارش کلمات جنبه دیگری از الگوریتم پاندا است که اغلب توسط متخصصان سئو اشتباه گرفته می شود. بسیاری از سایت ها این اشتباه را انجام می دهند که از انتشار هرگونه محتوا خودداری می کنند مگر اینکه از تعداد کلمات خاصی باشد ، که 250 کلمه و 350 کلمه اغلب به آنها استناد شده است. در عوض ، Google به شما توصیه می کند که در مورد موفقیت کلمات مورد نیاز ، به چند کلمه نیاز داشته باشید.
به عنوان مثال ، بسیاری از صفحات با محتوای اصلی بسیار کم وجود دارد ، با این حال گوگل فکر می کند که این صفحه از کیفیت کافی برخوردار است به طوری که قطعه ویژه درخواست را به دست آورده است. در یک مورد ، محتوای اصلی فقط 63 کلمه بود و برای نوشتن در مورد این موضوع به شیوه ای غیر هرزنامه که طول آن بیش از 350 کلمه بود ، تحت فشار قرار می گرفتند. بنابراین شما فقط به کلمات کافی برای پاسخ به پرسش نیاز دارید.
اگرچه تعداد کلمات می تواند یک روش مناسب برای شناسایی صفحاتی باشد که ممکن است برای برخی سایت ها نازک باشد ، اما به گفته مولر عاملی نیست که به طور خاص توسط پاندا استفاده شود.
پیوندها و تبلیغات شرکت های وابسته مستقیماً هدف قرار نمی گیرند
سایت های وابسته و سایت های “ساخته شده برای AdSense” اغلب بیشتر از سایر سایتها توسط Panda مورد حمله قرار می گیرند ، اما این به این دلیل نیست که آنها را به طور خاص هدف قرار می دهد. سخنگوی گوگل به TheSEMPost گفت که“یک نمونه افراطی این است که عملکرد اصلی یک سایت هدایت کاربران به سایت های دیگر از طریق تبلیغات یا پیوندهای وابسته است ، محتوا به طور گسترده در اینترنت در دسترس است یا با عجله تولید می شود و به طور صریح برای جذب بازدید کننده از موتورهای جستجو ساخته شده است.”
مولر نیز به همین ترتیب گفت:
“اما در عین حال بسیاری از شرکت های وابسته را می بینیم که اساساً فقط افراد تنبلی هستند که خبرهای دریافتی را کپی و پیست می کنند و آنها را در وب سایت های خود منتشر می کنند. و این نوع محتوای کم کیفیت ، محتوای نازک ، چیزی است که نشان دادن آن در جستجو برای ما واقعاً دشوار است.”
به عبارت دیگر، این سایتها به همان دلایل مورد ضربه قرار می گیرند: آن ها در ارائه محتوای جذاب ، بی نظیر و جذاب موفق نیستند.
SEO فنی هیچ نقشی در Panda بازی نمی کند
Panda فقط به محتوا نگاه می کند ، نه مواردی مانند اینکه شما از برچسب های H1 استفاده می کنید یا سرعت بارگیری صفحه شما برای کاربران زیاد است.
همانطور که گفته شد ، SEO فنی می تواند به عنوان یک سهم مهم در سئو و رتبه بندی باشد ، بنابراین نباید آن را نادیده گرفت.
اما SEO فنی به طور خاص بر Panda تأثیر مستقیم ندارد.
جدول زمانی
تقریباً مطمئناً پاندا گسترده ترین رکورد عمومی تاریخ های عمومی را برای به روزرسانی های مربوط به خود دارد. بخشی از دلیل این امر این است که Panda از الگوریتم اصلی Google اجرا می شود و در نتیجه امتیازات محتوا فقط در تاریخ به روزرسانی های جدید Panda تأثیر می گذارد.
این کار تا 11 ژوئن 2013 ادامه داشت ، زمانی که کاتس در SMX Advanced گفت که اگرچه Panda مستقیماً در الگوریتم اصلی Google قرار نگرفته است ، داده های آن ماهانه به روز می شود و در طول ماه به آرامی منتشر می شود و به تأثیرات ناگهانی در سراسر صنعت پایان می دهد مرتبط با به روزرسانی های پاندا.
، سعی داریم تا شما را با الگوریتم پاندا آشنا کنیم و راه های جلوگیری از پنالتی را یاد بگیریم.
الگوریتم پاندا گوگل چیست؟
هدف اعلام شده از به روزرسانی الگوریتم Google Panda پاداش دادن به وب سایت های با کیفیت بالا و کاهش حضور وب سایت های با کیفیت پایین در نتایج جستجوی ارگانیک Google بود. در ابتدا با نام “کشاورز” نیز شناخته می شد. به گفته گوگل ، عرضه اولیه پاندا در طی چندین ماه تا 12 درصد از نتایج جستجو به زبان انگلیسی را تحت تأثیر قرار داده است. ما 28 به روزرسانی داده برای Panda را بین سالهای 2011 تا 2015 ردیابی کرده ایم.
Panda نام رسمی به روزرسانی الگوریتم گوگل است که برای کاهش شیوع محتوای کم کیفیت و نازک در نتایج جستجو و پاداش دادن به محتوای بی نظیر و جذاب ایجاد شده است.
در زمان راه اندازی پاندا ، شکایات کاربران در مورد افزایش نفوذ “مزارع تولید محتوا” بیداد می کرد.
الگوریتم پاندا گوگل به صفحات طبقه بندی کیفیتی را که به طور داخلی استفاده می شود و براساس رتبه بندی کیفیت انسانی مدل سازی می شود ، اختصاص می دهد که به عنوان یک عامل رتبه بندی درج شده است.
وب سایت هایی که از تأثیر پاندا بهبود می یابند این کار را با تغییر در صفحات با محتوای بی کیفیت ، اضافه کردن محتوای جدید با کیفیت بالا ، حذف کلمات پرکننده و بالاتر از تبلیغات برابر و به طور کلی بهبود تجربه کاربر در ارتباط با محتوا انجام می دهند.
چرا گوگل پاندا را ایجاد کرد؟
در سال 2010 ، افت کیفیت نتایج جستجوی Google و افزایش مدل تجاری “مزرعه محتوا” به موضوعی تبدیل شد که بارها و بارها در حال دور زدن بود.
همانطور که بعداً آمیت سینگال از گوگل به Wired در TED گفت ، به روزرسانی “کافئین” در اواخر سال 2009 ، که به طرز چشمگیری توانایی گوگل در فهرست بندی سریع مطالب را افزایش می دهد ، همچنین محتوای “برخی از نه چندان خوب” را در فهرست خود وارد کرد. مت کاتس گوگل به Wired گفت این مسئله محتوای جدید در واقع مسئله هرزنامه نیست ، اما یکی از “حداقل مواردی که من می توانم انجام دهم هرزنامه نیست؟”